• طراحی ترمینال مسافربری با معیار های جغرافیای و محیط طبیعی و حرکت شهرها به سوی کلانشهری

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 294
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    طراحی ترمینال مسافربری با معیار های جغرافیای و محیط طبیعی و حرکت شهرها به سوی کلانشهری مطالعه موردی شهر سیرجان

    فلسفه ایجاد محلی به نام ترمینال سهولت در امر حمل و نقل می باشد حمل نقل ها در حالت کلی به سه تقسیم بندی می شوند حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی، که مهم ترین آن ها حمل و نقل زمینی محسوب می گردد شاید بتوان گفت که بیش از 90 درصد حمل و نقل ها بصورت زمینی صورت می پذیرد اسباب حمل و نقل ها می تواند کالا یا انسان باشد که این دو نیز با نام های ترمینال و باربری از هم متمایز می شوند.

    این مقاله به بررسی وضعیت طراحی ترمینال از ابعاد مختلف پرداخته است. همان طور که می دانیم جایگیری ترمینال یکی از مسائل مهم طراحی محسوب می گردد مکان قرارگیری ترمینال نیز اهم واجبات طراحی آن است چرا که دسترسی به تمام نقاط مهم شهر برای سهولت و سرعت در امر ارتباطات ضرورت دارد.

    با مطالعات کتابخانه ای، بررسی نمونه های موردی به این نتیجه رسیدم طراحی ترمینال ارتباط مستقیم با شهر و مرکز شهر،عدم تداخل مسیرهای برون شهری و درون شهری و هم چنین با توجه رشد شهرها به سوی کلانشهری نیاز به آینده نگری در این امر الزامی می باشد. اتوبوس مهم ترین و ضروری ترین وسیله حمل و نقل است، کیفیت فضایی و اقلیمی، دسترسی ها و عدم تداخل عملکردهای فضایی و ارتباطی نیز اهم طراحی و ساخت ترمینال جدید ذکر شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم