• بررسی آزمایشگاهی خواص ملات ماسه سیمان آسفالتی نوع 2 حاوی سرباره کوره قوس الکتریک

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 213
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی آزمایشگاهی خواص ملات ماسه سیمان آسفالتی نوع 2 حاوی سرباره کوره قوس الکتریک

    تحقیق حاضر شیوهای برای طراحی ملات ماسه سیمان آسفالتی نوع 2 حاوی سرباره کوره قوس الکتریک ارائه می کند. از روش سطح پاسخ به منظور بررسی اثر سه متغیر نسبت قیر به سیمان (1.07- 0.46)، نسبت سنگدانه به سیمان (2.26- 11.13) و درصد جایگزینی ماسه با سرباره کوره قوس الکتریک (%100-0) بر روی جداشدگی، مقاومت فشاری 28 روزه و جذب آب ملات ماسه سیمان آسفالتی نوع 2 استفاده شد.

    اندرکنش این سه متغیر با استفاده از مدل های رگرسیونی نشان داد که افزایش نسبت قیر به سیمان سبب کاهش مقاومت فشاری، افزایش میزان جداشدگی و کاهش میزان جذب آب می شود. با افزایش نسبت سنگدانه به سیمان به واسطه حضور قیر در ملات ماسه سیمان آسفالتی، ناحیه انتقالی کاهش یافته که بخشی از ساختمان مقاومتی ملات را ضعیف می کند. هم چنین نتایج تاکید داشت که میزان جداشدگی و جذب آب ملات ماسه سیمان آسفالتی نوع 2 تا حد زیادی به نسبت سنگدانه به سیمان وابسته است و با افزایش ای نسبت میزان جداشدگی و جذب آب به ترتیب افزایش و کاهش می یابد.

    بر اساس نتایج به دست آمده به صورت کلی می توان سرباره کوره قوس الکتریک را به عنوان یک جایگزین مناسب برای ماسه طبیعی در ملات ماسه سیمان آسفالتی معرفی کرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها