• بررسی تاثیرات استفاده از الیاف و درصد اختلاط آن ها در مقاوم سازی بتن

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 240
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی تاثیرات استفاده از الیاف و درصد اختلاط آن ها در مقاوم سازی بتن

    بتن امروزه یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی است که ویژگی های منحصر به فرد و استفاده گسترده آن در تمام زمینه های عمرانی، جایگاه ویژه ای را بدست آورده است. یکی از روش های افزایش کیفیت بتن، افزودن موادی به آن می باشد که می تواند قابلیت ها و ویژگی بتن را ارتقاء دهد. یکی از راه های بهبود خصوصیات فیزیکی و افزایش مقاومت بتن، مسلح نمودن آن با الیاف است.

    این الیاف ممکن استانواع مختلفی داشته باشند. مانند الیاف پلی پروپیلن، الیاف فولادی، الیاف شیشه ای و غیره. در واقع بتن الیافی نوع پیشرفته کاربرد کاه گل در بنای ساختمان است. الیاف طبیعی و مصنوعی جدید، جانشین کاه و سیمان جانشین گل به کار رفته در ترکیب کاه گل شده اند. از جمله محاسن بتن های مسلح به این الیاف، بهبود خواص مکانیکی، کاهش نفوذپذیری، مقاومت شیمیایی بالا در برابر عوامل مخرب و مقاومت در برابر ضربه های مکانیکی شدید می باشد. بتن و سایر مواد نیمه شکننده حتی در موقعیت بدون تنش دارای منافذ و ترک های ریز هستند و تحت تنش های کششی اعمالی نه تنها این ترک ها باز و گسترده می شوند بلکه ترک های بیش تری در مناطق مشترک اجزای سازنده ایجاد می شود.

    چون بتن دارای دانه هایی در اندازه های مختلف است رشد ترک های اولیه و ایجاد ترک های جدید در تمام مدت افزایش تنش کششی ادامه می یابد تا جایی که این ترک ها در منطقه شکست نهایی متمرکز شوند. با توجه به سوابق مطالعاتی در ارتباط با استفاده از الیاف در بتن و ویژگی هایی که می توان با افزودن به بتن فراهم آورد، در این مقاله سعی بر آن بوده که به بررسی ویژگی های بتن الیافی، خواص مربوط به بتن مقاوم شده با الیاف و اثر استفاده از الیاف بر خواص فیزیکی و مکانیکی بتن با درصد اختلاط های مختلف بپردازیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها