• بهره گیری از خاصیت وایت نویزی آب در جهت افزایش میزان تمرکز در معماری فضاهای آموزشی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 210
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بهره گیری از خاصیت وایت نویزی آب در جهت افزایش میزان تمرکز در معماری فضاهای آموزشی

    با رشد روزافزون جمعیت و تراکم ساختمان ها در کلان شهرها، روزبه روز بر میزان آلودگی های صوتی افزوده می شود. نظر به اینکه فضاهای آموزشی نیازمند محیطی آرامش بخش جهت شکل دادن به بهینه ترین فضا برای کاربران خود هستند، تاکنون راهکارها و تمهیداتی باهدف، جلوگیری از ورود صداهای مزاحم به داخل ساختمان، برای رفع معضلات حاصل از آلودگی های صوتی، توصیه شده است.

    این مقاله تلاش دارد راه حلی برگرفته از پتانسیل های طبیعت، با رویکرد کاهش تأثیرات نامطلوب و منفی صداهای مزاحم بر عملکرد دانش آموزان پیشنهاد دهد، که منجر به ارتقاء سطح تمرکز و یادگیری دانش آموزان شود. بدین منظور با بررسی مقالات و مطالعات انجام شده، ابتدا بهصورت اجمالی ضرورت مسئله و روش های مرسوم مقابله با آلودگی های صوتی، اشاره می شود و سپس با معرفی وایت نویزها، تأثیر آن ها بر میزان تمرکز و یادگیری، بر طبق یافته های حاصل از آزمایش های متعدد، موردمطالعه قرارگرفته است.

    در خاتمه با توجه به پژوهش انجامشده درباره ی وایت نویزها و تأثیرات مثبت آن ها در افزایش میزان تمرکز و حذف آثار نامطلوب صداهای مزاحم، پیشنهاد می شود که در معماری محیط های آموزشی، برای حضور صدای آب با خصوصیات یک وایت نویز، فضایی طراحی شود. بدینصورت صدای آرامش بخش آب، به عنوان پس زمینه ای مناسب و راه حلی کارآمد، برای رفع تأثیرات منفی آلودگی های صوتی معرفی می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها