• بررسی اثر زاویه نیل و تغییر مکان افقی و قائم در شیروانی های خاکی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 215
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی اثر زاویه نیل و تغییر مکان افقی و قائم در شیروانی های خاکی

    نیلینگ یکی از سیستم های پایدارساز خاک است که استفاده از آن اخیرا افزایش یافته است. روش استفاده از روش نیلینگ بر مبنای مسلح کردن توده خاک با استفاده از دوختن توده خاک توسط مهارهای کششی فولادی نزدیک به یکدیگر می باشد. استفاده از این روش موجب افزایش مقاومت برشی توده خاک و هم چنین باعث کاهش نیروی لغزش در سطح گسیختگی می شود.

    در این پژوهش تاثیر زاویه نیل و اندرکنش خاک و نیل بر تغییرمکان افقی و تغییرمکان قائم و تنش در یک شیروانی خاکی بررسی شده است و از نتایج یک مدل فیزیکی ازمایشگاهی استفاده شده که مدل عددی آن در نرم افزار plaxis مدل سازی و کالیبره شده است و در حالت یک ردیف نیل و دو ردیف نیل بررسی شده است. از بررسی نتایج حاصل می توان دریافت که با افزایش زاویه نیل، تغییر مکان افقی و تغییر مکان قائم شیروانی در حالت یک ردیف نیل و دو ردیف نیل، کاهش می یابد و هم چنین تنش شیرانی خاکی با افزایش زاویه نیل در حالت یک ردیف نیل کاهش یافته و درحالت دو ردیف نیل افزایش داشته است.

    هم چنین با افزایش اندرکنش خاک و نیل درهر دوحالت، تغییر مکان افقی و تغییر مکان قائم، افزایش داشته است و تنش شیروانی در حالت یک ردیف نیل کاهش یافته و در حالت دو ردیف نیل افزایش داشته است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها