• مروری بر موانع کارآفرینی زنان در ایران و نقش معماری در راستای رفع مشکلات

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 217
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مروری بر موانع کارآفرینی زنان در ایران و نقش معماری در راستای رفع مشکلات

    کارآفرینی یکی از پارامترهای اصلی و اساسی رشد و توسعه اقتصادی هر کشور است و آن را موتور توسعه اقتصادی آن کشور می دانند. تجربه کشورهای توسعه یافته و دارای رشد بالا نشان دهنده آن است که مدیران این کشورها به نقش و اهمیت کارآفرینی در پیشرفت و توسعه کشور پی برده اند. به دلیل اینکه بخش عظیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند، پس کارآفرینی بانوان جامعه از اهمیت بخصوصی برخوردار است.

    به گونه ای که یکی از شاخص های مهم برای ارزیابی و سنجش توسعه و پیشرفت هر کشور میزان مشارکت زنان در تولید است. آمارها نشان می دهد کم تر از 10 درصد از کارآفرینان در ایران زن هستند. در این پژوهش به دنبال راهکاری برای افزایش نرخ کارآفرینی در میان بانوان ایرانی، ابتدا به بیان تعاریفی از کارآفرینی به ویژه کارآفرینی بانوان پرداخته است.

    سپس به روش مطالعات کتابخانه و بررسی مقالات و کتب این زمینه، به ارائه مدل هایی از عوامل موثر و هم چنین موانع کارآفرینی بانوان در ایران پرداخته است و در انتها با نگاهی نو به فضاهای سبز و بوستان های ویژه بانوان، به عنوان راهی برای احیای شرایط و بستر کارآفرینی و همینطور افزایش اعتماد بنفس بانوان در این زمینه ارائه می گردد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها