• تاثیر تجربه چندحسی معماری برافزایش خلاقیت کودکان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 204
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    تاثیر تجربه چندحسی معماری برافزایش خلاقیت کودکان

    هنرمعماری در کنار راهبردهای روانشناسی رشد تاثیر بسزایی در رفتار و خلاقیت کودکان داردو دوران کودکی مهم ترین زمان برای پرورش خلاقیت محسوب می شود. معماری هنری است که ما را در برگرفته است و انسان ها پیش از آنکه بر فضا تاثیر بگذارند از آن تاثیر می گیرند که این امر در کودکان بسیار حائز اهمیت است هم چنین معماری پدیده ای چند حسی است و از طریق همه ی حواس کودک با فضا ارتباط برقرار نموده و او را تحت تاثیر قرار می دهدژان پیاژه فیلسوف بزرگ معتقداست که کودکان به طور انفعالی اطلاعات را جذب نمی کنند بلکه آنچه را که در پیرامون خود می بینند و می شنوند و احساس می کنند سپس انتخاب و تفسیر می کنند.

    نور و روشنایی جزئی از ذات زندگی بوده و نقش مهمی بر آسایش و معماری کودکان داردورنگ ارزش ذاتی دارد و با قدرت تاثیر گذاری بر روحیات نقش مهمی را در رشد و فعالیت کودکان ایفاء می کند و هم چنین صداهای مطلوب می تواند به رشد ذهنی و خیال پردازی کودکان کمک کند. برای پیشبرد تحقیق و رسیدن به اهداف مورد نظر از روش توصیفی تحلیلی استفاده شده است.

    که این روش شامل مطالعات کتابخانه ای اسناد و مدارک موجود کتب و سایت های مرتبط مورد بررسی قرار گرفته است. نتیجه حاصل از این مقاله بیان می کند که فضاهای کودک که با توجه به ویژگی های ذهنی، رفتاری و شناختی کودک وبا به کارگیری تجربه چندحسی معماری مانند رنگ، نور و صداهای مناسب می تواند فضای مطلوب را برای رشد و خلاقیت کودکان فراهم کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها