• مقایسه و طبقه بندی عوامل خطرساز در کاهش طول عمر ساختمان بر اساس استاندارد pmbok

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 163
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقایسه و طبقه بندی عوامل خطرساز در کاهش طول عمر ساختمان بر اساس استاندارد pmbok (مطالعه موردی: بندرعباس و همدان)

    در تحقیق حاضر به مطالعه و دسته بندی عوامل خطر ساز در کاهش عمر مفید ساختمان ها پرداخته شده است. با توجه به اهمیت خاستگاه جغرافیایی ساختمان، مطالعه بر روی دو استان همدان و بندرعباس که عمدتا از شرائط متفاوت و بعضا متضاد محیطی، جوی و اجرایی در ساخت و ساز برخوردار هستند، متمرکز است. برای مطالعه عوامل خطرساز و دسته بندی آن ها، این عوامل در دو شکل اصلی و فرعی بر اساس حوزه های اصلی استاندارد دانش مدیریت پروژه شامل مدیریت محدوده، ریسک، هزینه، کیفیت و زمان دسته بندی و براساس تحلیل سلسله مراتبی فازی رتبه بندی شده اند.

    در مرحله اول پس از تدوین یک پرسشنامه و تائید روایی و پایایی آن، به تحلیل نتایج بدست آمده از پرسشنامه پرداخته شده است. در مرحله بعد، از روش تحلیل سلسله مراتبی فازی fahp به منظور ارزیابی و و اولویت بندی عوامل تاثیر گذار در کاهش جرخه عمر مفید ساختمان در دو شهر مورد مطالعه استفاده شده است.

    نتایج حاکی از آن است که مدیریت هزینه با وزن 0.696 ، مدیریت کیفیت با وزن 0.679 و مدیریت ریسک با وزن 0.549 بیش ترین وزن از میان حوزه های مدیریتی pmbok در همدان را دارند. این در حالی است که مدیریت هزینه با وزن 0.796، مدیریت کیفیت با وزن 0.744 و مدیریت محدوده با وزن 0.694 بیش ترین وزن از میان حوزه های مدیریتی pmbok در بندرعباس از نظر عوامل خطر ساز کاهش طول چرخه عمر ساختمان را دارند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها