• طراحی کتابخانه عمومی با تأکید بر ارتقاء حس تعلق به مکان در محیط های فر هنگی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 904
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    طراحی کتابخانه عمومی با تأکید بر ارتقاء حس تعلق به مکان در محیط های فر هنگی

    کتابخانه گردآورنده تلاش های فرهنگی، هنری، علمی و فنی بشر و قلب نظام اطلاع رسانی یک جامعه است. و با توجه به جایگاه محوری ارتباطات و اطلاع رسانی در تمدن کنونی کتابخانه نهادی است که در عین حفظ میراث دیروز نقشی فعال در شکل دادن به امروز و تغییر جامعه به سوی فردای متعالی دارد.

    هدف اصلی: طراحی کتابخانه عمومی با رویکرد افزایش حس تعلق به مکان با بهره بردن از ویژگی های محیطی و فرهنگی، به منظور ایجا تحقیق حاضر پژوهشی کاربردی -نظری است که الگوی کار آن به صورت توصیفی و تحلیل محتوا می باشد.روش گردآوری داده ها به صورت کتابخانه ای با ابزار سند خوانی می باشد.

    در بخش توصیفی به ماهیت و روابط تحقیق پرداخته می شود که ماهیت مکان، حس تعلق به مکان، محیط فرهنگی و مولفه ها ی تأثیر گذار در اقزایش حس تعلق به مکان در محیط های فرهنگی بررسی شده، سپس با توجه به سوابق ومباحث نظری تحقیق گرداوری شده، مفاهیم مرتبط با موضوع پژوهش شرح داده می شود.

    در تحلیل محتوا به کلمات کلیدی مانند پدیدار شناسی، مکان، حس تعلق، محیط فرهنگی، اشاره می شود که لازم است هر کدام از این مباحث شرح داده شود. نتایج نشان می دهد که حس تعلق از معیارهای ارزیابی محیط های با کیفیت بوده و در معماری و رشته های طراحی محیطی، ویژگی های کالبدی نظیر فرم (رنگ، اندازه، شکل، مقیاس) و روابط اجزاء کالبدی با تامین و تاکید بر فعالیت های اجتماعی محیط، نقش مهم و موثر در شکل گیری حس تعلق دارا، می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم