• ارزیابی نماهای دوپوسته و نقش آن در ساختمان های آموزشی و اداری

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 238
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    ارزیابی نماهای دوپوسته و نقش آن در ساختمان های آموزشی و اداری (دو نمونه موردی در تهران)

    امروزه به دلیل استفاده از کامپیوترها و سایر ابزارهای الکترونیکی در ساختمان های اداری و آموزشی موجب شده است تا دمای داخلی در این ساختمان ها، بالا رود و با وجود نماهای شیشه ای وسیع در سطوح خارجی، بر دمای داخلی بیافزاید.

    پوسته ساختمان به عنوان حائل بین فضای داخلی و خارجی، نقش مهمی در رفتار حراراتی ساختمان ها دارند که می توان از آن در جهت کاهش مصرف انرژی استفاده کرد. نماهای دوپوسته (double skin façade) به عنوان یک راهکار مناسب، به منظور دست یابی به این هدف، قابل توجه می باشد. در واقع، هدف از این پژوهش، بررسی عوامل گوناگون در جهت بهره برداری موثر از مصرف انرژی و تاثیر برخی پارامترها در جداره نماهای دوپوسته به وسیله نرم افزار شبیه سازی حرارتی (design builder) در اقلیم گرم و خشک تهران، در دو ساختمان با کاربری اداری و آموزشی صورت گرفته است.

    روش پژوهش در این مقاله، براساس مطالعات کتابخانه ای می باشد و سعی شده است کلیه مقالات موجود در این رابطه مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند. نتایج این تحقیق نشان می دهد که استفاده از نمای دوپوسته منجر به کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها می شود. مواردی مانند؛ تاثیر جنس عناصر سایه اندازی، تغییر در تعداد لایه ها و هم چنین رفتار حرارتی نمای دوپوسته در انواع مختلف آن مورد ارزیابی قرار گرفتند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها