• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 392
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    تبیین روش پایش و نظارت پروژه های عمرانی وفق نظام فنی و اجرائی نظام فنی و اجرایی

    کشور به منظور افزایش کارآمدی و اثربخشی طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری با رویکرد نتیجه گرا و دستیابی به سیستم کنترل کیفی، متناسب با شرایط اقتصادی، اجتماعی و اقلیمی کشور شکل گرفته است. در این نظام به علت حاکمیت دولت نسبت به اموال عمومی مقولات زمان، هزینه، کیفیت و ایمنی در انجام طرح های عمرانی مورد نظر قرار می گیرد.

    لذا تعریف فرآیند و سازوکار مشخص و کارآمد در جهت ارزشیابی و نظارت بر عملکرد تمامی عوامل نظام فنی و اجرایی دارای اهمیت فراوانی می باشد تا بتوان با وجود گستردگی ابعاد و ماهیت فعالیت های مربوط به تهیه، اجرا، نگهداری و بهره برداری طرح های عمرانی کشور، الزامات کاهش هزینه و زمان، افزایش کیفیت، ایمنی و توجه به مسائل زیست محیطی، پدافندغیرعامل و ...، به تنظیم این امور و هماهنگ کردن آن با دیگر امور کشور، دست یافت. از این رو در مقاله حاضر به تبیین فرآیند و ساز و کار به کار گرفته شده در مدیریت، پایش و نظارت بر پروژه های عمرانی استان خراسان رضوی با 3931 پروژه عمرانی استانی و 632 پروژه عمرانی ملی درسال 1397 پرداخته شده است.

    در این فرآیند انجام نظارت های تفصیلی، طی فرآیند بررسی فنی موضوعات کمیسیون ماده 23، تدوین فرم های ارزشیابی دستگاه های اجرایی، پروژه ها، عوامل اجرایی (پیمانکاران، مشاوران، نظارت و طراحی)، برگزاری منظم جلسات شورای فنی استان و کارگروه های چهارگانه ذیل آن، بازنگری و تهیه کتب و نشریات، تحلیل و ارزیابی گزارشات و در نهایت طراحی و ایجاد سامانه جامع داده های نظارتی (ساجاد) صورت می پذیرد که سبب افزایش توان تصمیم گیری و تصمیم سازی در سطح استان شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها