• تاثیر افزایش بهره وری با بکارگیری بتن سبز یا بتن سازگار با محیط زیست در صنعت ساختمان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 195
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    تاثیر افزایش بهره وری با بکارگیری بتن سبز یا بتن سازگار با محیط زیست در صنعت ساختمان

    صنعت ساخت و ساز به سرعت رشد می کند و تکنولوژی های جدیدی برای موجهه با مشکلات مختلف صنعت ساخت و ساز، پدید آمده اند. در میان همه مواد مورد استفاده در ساخت و ساز، بتن ماده اصلی برای اهداف ساخت و سازیست. امروزه، بازیافت زباله و محصولات جانبی صنعتی به منظور تولید بتن سازگار با محیط زیست، در حال کسب محبوبیت است، بنابراین، این نوع بتن، بتن سبز نامیده می شود.

    بتن سبز مبحث پیشرفته ای در تاریخ صنعت بتن است. بازیافت زباله و محصولات جانبی، به خاطر مضرات زیست محیطی صنایع سیمان و بتن، علاقه جهانی روبه رشدی را به خود جلب کرده اند. بتن عادی با استفاده از ماسه و سنگ تولید می شود، اما بتن سبک می تواند با استفاده از محصولات جانبی صنعتی و ضایعات جامد خطرناک مثل خاکستر پراکنده شده در هوا، تفاله (یا گدازه اتشفشان؟)، لجن و غیره تولید شود. خاکستر سبک قدرت بتن را افزایش می دهد، مقاومت به سولفات را بهبود می بخشد، نفوذپذیری را کاهش می دهد، نسبت آب مورد نیاز را کاهش می دهد و کارایی بتن را بهبود می بخشد.

    بنابراین، با استفاده از بتن سبز، این امکان وجود دارد تا انتشار co2 در اتمسفر را تا فناوری ساخت و ساز سازگار با محیط زیست، کاهش داد. بنابراین، بتن سبز جایگزین مناسب و ارزان قیمت تری برای بتن است، چرا که با استفاده از ضایعات، مصرف انرژی در تولید را ذخیره می کند. با توجه به علاقه روبه رشد در ساخت و ساز پایدار، مهندسین و معماران به انتخاب موادی که پایدارتر هستند، بیشتر تمایل پیدا کرده اند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها