• شناسایی و اولویت بندی شاخص های گردشگری تاثیرگذار بر بازآفرینی گذرهای تاریخی از دیدگاه گردشگران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 246
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    شناسایی و اولویت بندی شاخص های گردشگری تاثیرگذار بر بازآفرینی گذرهای تاریخی از دیدگاه گردشگران نمونه موردی: گذرکوی افشار در شیراز

    برخی از بافت های تاریخی ایران در طی سال های اخیر بر اثر عوامل متعددی رونق و کارایی گذشته خود را از دست داده و رو به زوال نهاده اند. بافت قدیم شهر شیراز نیز از این مورد مستثنی نبوده و علی رغم وجود پتانسیل های ارزشمند تاریخی، امروزه به فضایی ناامن و خالی از سکنه اصلی، تبدیل گشته است. بازآفرینی شهری در حال حاضر به عنوان یکی از جدیدترین رویکردهای مواجه با بافت های تاریخی مطرح می باشد و یکی از راهکارهای مهم، استفاده از گردشگری شهری برای رسیدن به بازآفرینی و بهبود شرایط این بافت ها است.

    از این رو در این مقاله سعی شده با استفاده از روش کتابخانه ای و اسنادی شاخص های گردشگری شهری موثر در بازآفرینی گذرهای تاریخی شناسایی و تبیین شود و سپس با استفاده از روش های میدانی و پرسشنامه و تحلیل اطلاعات بدست آمده بوسیله نرم افزار spss، شاخص های موجود طیق دیدگاه گردشگران اولویت بندی گردد. نتایج بدست آمده به این صورت می باشد که شاخص های خورده فروشی، ارائه فرهنگ و سنت ها و هم چنین رویدادها و نمایشگاه ها سه اولویت اصلی عمده گردشگران در بازدید از این بافت می باشند و بقیه شاخص ها در ادامه به ترتیب کسب و کار و تجارت، توسعه زیرساخت ها و حمل و نقل، مکان های قابل بازدید، امکانات پذیرایی و امکانات آموزشی بیان شده اند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها