• ارائه راهبردهای بازآفرینی شهری پایدار مبتنی بر نقش زنان در محله های اسکان غیررسمی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 205
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    ارائه راهبردهای بازآفرینی شهری پایدار مبتنی بر نقش زنان در محله های اسکان غیررسمی

    اسکان غیررسمی، از پیامدهای نامطلوب شهرنشینی در جهان معاصر که در نتیجه صنعتی شدن شتابان و نابرابریهای منطقهای شکل گرفته است. طی دهه های گذشته، رویکردها و روشهای مختلفی جهت مواجهه با بافتها و محدوده های ناکارآمد برنامهریزی و اجرا شده است که بازآفرینی شهری پایدار به عنوان رویکردی جامع نگر و یکپارچه به منظور بهبود شرایط اجتماعی، اقتصادی و محیطی در بسیاری از کشورها مورد بهرهبرداری قرار گرفته است.

    در این میان آنچه ضامن پایداری اقدامات نرمافزاری بازآفرینی شهری خواهد بود، تنظیم مجدد روابط و ایفای نقش صحیح کنشگران دخیل در این فرآیند است که این مقوله مستلزم مشارکت فعال مردم به عنوان مهمترین کنشگر و مرکز این فرآیند میباشد، اینجاست که نقش زنان بسیار مهم جلوه میکند. تردیدی نیست که ارائه الگوی مطلوب توسعه بدون لحاظ کردن نقش و جایگاه زنان به عنوان نیمی از پیکره جامعه نمیتواند نمادی از الگوی کامل توسعه باشد، به همین دلیل فراهم کردن بسترها و زمینه های لازم برای مشارکت زنان امری مهم و ضروری است.

    این پژوهش با رویکردی توصیفی-تحلیلی و مبتنی بر دادههای کتابخانهای و میدانی با توزیع 374 پرسشنامه در میان جامعه آماری زنان بالای 18 سال محله حجت، به روش نمونهگیری تصادفی منظم به دنبال بررسی نقش زنان در بازآفرینی شهری پایدار و تدوین راهبردهایی با اولویت زمانی جهت تسریع این فرآیند است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها