• بررسی نقش حمل و نقل پایدار و یکپارچه در توسعه منطقه ای با بررسی تجارب جهانی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 692
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی نقش حمل و نقل پایدار و یکپارچه در توسعه منطقه ای با بررسی تجارب جهانی (مطالعه موردی: منطقه شمالی ایران)

    نقش یک حمل و نقل پایدار را در رسیدن به توسعه پایدار در منطقه نمی توان نادیده گرفت. حمل و نقل پایدار جز اصلی ترین عوامل تاثیرگذار در رسیدن به توسعه در منطقه است؛ زیرا با داشتن یک حمل و نقل پایدار می توان تعادل را در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی ایجاد کرد که خود نمایانگر پیمودن راه درست در راستای دستیابی به توسعه منطقه ای است.

    استان گیلان و مازندران دارای پتانسیل های فراوانی جهت توسعه می باشند. پتانسیل هایی هم چون داشتن مرز طولانی با بزرگ ترین دریاچه جهان زمینه های مناسبی جهت توسعه در بخش گردشگری را به وجود آورده است، موقعیت جغرافیایی این منطقه با توجه به همجواری با کریدورهای تراسیکاو شمال جنوب شرایط مناسبی را برای توسعه حمل و نقل ریلی و جاده ای به وجود آورده است.

    از این جهت این منطقه نیازمند یک برنامه ریزی مناسب یکپارچه جهت قرارگیری در مسیر پایداری حمل و نقل در تمامی ابعاد است. در این مقاله با بررسی انواع مدل های یکپارچگی حمل و نقل و بررسی تجارب های دیگر کشورها و مقایسه آن ها با نمونه مورد نظر، پیشنهادات لازم برای پیاده سازی حمل و نقل پایدار و یکپارچه در منطقه شمال کشور برای توسعه منطقه ارائه شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها