• کاربست تکنولوژی های دیجیتال بهینه سازی مصرف انرژی در معماری و نقش آن در توسعه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 251
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    کاربست تکنولوژی های دیجیتال بهینه سازی مصرف انرژی در معماری و نقش آن در توسعه

    فرایند چند بعدی توسعه همواره در حال پیشرفت و بدنبال افزایش کیفیت زندگی است؛ و این امر بایستی آگاهانه و با انتخاب مناس بترین راهکارها و بکارگیری منابع و امکانات در زمان مناسب باشد. انرژی به عنوان یک عامل راهبردی نقش ویژهای در توسعه و بویژه توسعه اقتصادی بازی می کند. گذاری جهانی در عرصه انرژی در حال اتفاق افتادن است و دیجیتالی سازی انرژی با توانایی در از بین بردن مرزهای بین بخش های انرژی، می تواند ابزاری برای کمک به دستیابیِ اهدافی چون پاسخ تقاضای هوشمند، توسعه منابع انرژی توزیع شده، افزایش انعطافپذیری،کارایی و بهره وری، بهبود ایمنی، افزایش جمع آوری درآمد، تسریع در سرعت نوآوری، و امکان یکپارچه سازی در سراسر سیستم ها باشد.

    دیجیتالی سازی در روش های جدید طراحی، شکل های جدید ساختمان ها، استفاده از مواد جدید و شیوه های جدید همکاری دیده می شود و دیجیتالی کردن ارائه خدمات انرژی، پتانسیل قابل توجهی برای ارئه بهترخدمات، راحتی کاربر و کاهش مصرف انرژی کلی در ساختمان دارد. این پژوهش بدنبال آن است تا کاربست پذیری تکنولوژی های نوین و دیجیتال معماری در راهبرد بهینه سازی مصرف انرژی و موثر بر سرعت بخشی روند توسعه را بررسی نماید. تحقیق حاضر با رویکرد توصیفی- تحلیلی به موضوع پرداخته، و نتایج نشان می دهدکه بکارگیری و مدیریت انرژی بصورت هوشمندانه می تواند با استفاده از داده های به هنگام برای بهبود بهره وری عملیاتی و عملکرد انرژی در ساختمان ها در زمان واقعی به ذینفعان؛ امکانِ پیش بینی، اندازه گیری، و نظارت داده و افزایش کیفیت و ارزش افزوده سایر خدمات ساختمان را موجب گردد.

    هم چنین خدمات انرژی ساختمان را با اطلاعاتی از شبکه، هوشمندانه پیوند می دهد که این امر امکان مدیریت بهتر عرضه و تقاضای انرژی را فراهم می آورد. نوآوری در مدیریت منابع انرژی و مدیریت عرضه و تقاضا با سیستم های انرژی هوشمند همراه با دیجیتالی کردن زیرساخت های انرژی و سایر بخش های اقتصاد، پتانسیل لازم را برای تأمین امنیت بیش تر انرژی در سطح محلی، منطقه ای و ملی ایجاد می کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها