• بام سبز راهکاری جدید در معماری در جهت کاهش مصرف انرژی و توسعه ی پایدار

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 345
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بام سبز راهکاری جدید در معماری در جهت کاهش مصرف انرژی و توسعه ی پایدار

    امروزه متناسب بودن کمیت ها و کیفیت های معماری به نخستین دغدغه ی معماران تبدیل شده است که در رویکرد زیست محیطی عنوان هایی مانند معماری پایدار و معماری سبز بررسی می شوند. نگرش ساختمان سبز که برخاسته ازمفاهیم توسعه ی پایدار می باشد؛ در پی سازگاری و هماهنگی با محیط زیست یکی از نیازهای اساسی بشر در جهان صنعتی کنونی است.

    در این راستا یکی از عناصر پایدار در طراحی اکولوژیکی امروز بام های سبز می باشند. که چنانچه به نحو صحیح طراحی و اجرا شود و در آن ملاحظات اقلیمی در نظر گرفته شود؛ علاوه بر مزایای مختلف تا حد زیادی می تواند به کاهش مصرف انرژی و توسعه ی پایدار در کلان شهرها کمک کند. از جمله اهداف ایجاد بام سبز می توان به حفظ زیبایی های طبیعی، حفظ سلامت جسم و روح شهروندان و ارزش های اقتصادی و معنوی اشاره کرد.

    هم چنین کنترل دفع آب های سطحی، حفاظت انرژی، کاهش اثر جزیره های گرمایی در شهرها و افزایش عصر مفید پوشش بام ها از جمله علل اهمیت این موضوع می باشد.

    لذا روش تحقیق مورد استفاده در زمینه ی ارتباط بین متغیرهای سبز و اثرات آن بر زندگی انسان ها از نوع تحلیلی بوده و به لحاظ توصیف ویژگی های جامعه ی مورد مطالعه و فرایند مدیریت فناوری ساخت از نوع توصیفی است؛ هم چنین از جهت توصیف نحوه ی اجرای بام سبز ازنوع کاربردی می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها