• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 679
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    ضرورت استفاده از مصالح بازیافتی در فضاهای معماری

    امروزه گسترش روز افزون جمعیت و به طبع آن افزایش میزان ساخت و ساز و استفاده روزافزون از منابع و مصالح غیرقابل بازیافت، صنعت ساختمان سازی را به یکی از مصرف کنندگان عمده منابع فسیلی و تولید کننده ضایعات و نخاله های تجدیدناپذیر در جهان تبدیل کرده است. از آن جایی که پروسه ساختمان سازی تاثیر درازمدتی بر محیط اطراف خود دارد، عدم استفاده صحیح از منابع انرژی و مصالح، تاثیرات منفی جبران ناپذیری را بر محیط زیست و اکو سیستم آن خواهد داشت.

    محدود بودن منابع انرژی های تجدیدناپذیر و افزایش روزافزون بهای آن که بی تاثیر در قیمت تمام شده محصول نهایی نیست و تعهدی که ما نسبت به حفظ و مصرف صحیح منابع انرژی های تجدیدناپذیر و محافظت از کره زمین در برابر آلاینده ها در قبال نسل آینده داریم، موکد این مهم است. لذا تلاش در جهت یافتن راه حل هایی برای تغییر روش های سنتی اجرا به روش های صنعتی و مدرن، استفاده از مصالح قابل بازیافت با طول عمر و استانداردهای مشخصه حرارتی و صوتی بالا از دغدغه های تولیدکنندگان و سازندگان این صنعت می باشد.

    راهکار ارائه شده در این پژوهش با هدف کاهش مصرف انرژی های فسیلی، استفاده از مصالح قابل بازیافت به عنوان مصالح و روش پایدار در ساختمان سازی است که می تواند قدم مناسبی در جهت بهبود این صنعت باشد. این نوشتار به بررسی و ارائه راهکارهایی در جهت استفاده از مصالح بازیافتی در صنعت ساختمان سازی پرداخته است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها