• بررسی تاثیر دعوت عملی و نگرش اسلامی امام محمد باقر (ع) در تربیت اخلاقی شاگردان

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/20
    • تعداد بازدید: 185
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    سبک زندگی، امام محمد باقر علیه السّلام، جامعه اسلامی، معلم

    در مقاله حاضر با عنوان سبک زندگی امام محمد باقر(ع) و تعامل با جامعه اسلامی، سعی شده است که سبک زندگانی حضرت باقرالعلوم (ع) را از ابعاد مختلفی نظیر بعد خانوادگی، بعد اجتماعی، بعدعلمی و بعد سیاسی و نحوه تعامل این امام معصوم علیه السّلام درجامعه اسلامی در ابعاد مختلف را از طریق احادیث وروایات مختلف سراسر زندگی ایشان بررسی شود. زندگی امام محمد باقرعلیه السّلام از مراحل مختلفی تشکیل شده است که ازحضور در واقعه کربلادر سن 4سالگی درمحرم سال61هجری  شروع  می شود.

    از طریق بررسی زندگی ایشان دیدگاه حضرت باقرالعلوم علیه السّلام در خصوص نحوه تعامل در ابعاد مختلف زندگی ودر مقاطع وشرایط مختلف زندگی بهترین نحوه را به تحریر در آمده است. همچنین خدمات صادقانه امام محمد باقر علیه السّلام وفرزندش امام جعفر صادق علیه السّلام به مکتب اسلام وجامعه اسلامی چمشگیر وغیر قابل انکار است. این امام علیه السّلام به همراه فرزندش نقش عمده ای در رواج وگسترش دین وعلوم اسلامی و فقهی اسلام دارند. که شایسته است از تعالیم این امام همام علیه السّلام در تمام مسایل زندگی مورد استفاده جامعه اسلامی قرار گیرد.

    مکتب حیات بخش اسلام بهترین نوآوری را در شیوه ها و روشهای تربیتی برای پیروان خود ارائه داده است که کشف و استفاده آنها ره توشه بزرگی برای پیروان این مکتب به شمار می آید و از نظر الگویی چنین شیوه ها روشهایی را میتوان در قرآن کریم و نیز در زندگی عملی و رفتار و گفتار پیشوایان دینی و مربیان بزرگ بشریت جستجو کرد چون روش معصومان برگرفته از مکتب توحید و آموزه های دینی است و پیروی ازکاملترین رهنمودهای تربیتی را به همراه دارد. ما در این نوشتار به نقش تربیتی آموزه های دینی و تربیتی به معنای عام در عصر مدرن میپردازیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها