• بررسی رابطه توانمندی های علمی آموزشیاران در استقبال سوادآموزان از کلاس های نهضت سواد آموزی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/20
    • تعداد بازدید: 161
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی رابطه توانمندی های علمی آموزشیاران در  استقبال سوادآموزان از کلاس های نهضت سواد آموزی

    مسئله بی سوادی یکی از مهم ترین مسائل جامعه بشری است خصوصاٌ کشورهای جهانی سوم است . اهمیت این مساله از این رو است که بی سوادی و حتی کم سوادی خود ریشه بسیاری از مسائل از جمله مسائل اقتصاد اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی جوامع می باشد ، امروزه نقش دانش و آگاهی در توسعه فنی ، تکنولوژی اقتصادی و اجتماعی  جوامع به خوبی آشکار است و گسترش آموزش و پرورش و کاهش در صد بی سوادی یکی از شاخص های مهم پیشرفت هر جامعه محسوب می شود .

    لذا جوامعی که خود را به نحوی از زیر سلطه و استعمار آزاد ساخته یا می سازند به گسترش سواد آموزی روی آورده و اولین قدمشان در جهت رشد و توسعه آموزش و پرورش است و هم زمان با ایجاد دگرگونی های اساسی در امور اقتصادی و اجتماعی به اجراء برنامه های سواد آموزی بزرگسالان در کلیه ابعاد می پردازند.  در کشور ما نیز پس از تاسیس سازمان نهضت سواد آموزی جهادی همگانی صورت گرفت تا هرجه زودتر معضل بی سوادی را در جای جای کشور عزیزمان ریشه کن کنند.

    طی تحقیقات صورت گرفته و طبق آمارها و شواهد می توان گفت که به نحو شایسته ای این سازمان پر افتخار توانسته است بر بی سوادی غلبه کرده و مردم متمدن و سلحشور را از بند بی سوادی برهانند و نور علم و دانایی را بر قلب هایشان بتابانند تا با آگاهی بیشتر و کسب مهارتهای لازم در عصر رایانه و اتم سربلند و موفق زندگی کنند. هم اکنون نظام آموزش و پرورش باید بهترین و باکفایت ترین افراد و معلمان را برای تدریس در نهضت سوادآموزی انتخاب کند تا بتوانند بهترین عملکرد را انجام داده و سوادآموزان را تشویق و ترغیب به امر سوادآموزی کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها