• اثرات روان شناختی گیاهان دارویی و طب سنتی در جهان

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/20
    • تعداد بازدید: 196
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    اثرات روان شناختی گیاهان دارویی و طب سنتی در جهان

    جایگاه استفاده از گیاهان دارویی و طب سنتی در باور و فرهنگ مردم و گرایش روزافزون جهانی به استفاده از ترکیبات طبیعی، از جمله نقاط قوت و فرصت های پیش روی زمینه گیاهان دارویی می باشد.گیاهان یکی از اولین و در دسترس ترین منابع قابل استفاده در درمان از گذشته های دور و آغاز زندگی بشری بوده است.

    زمانی که انسان پا به زمین گذاشت؛ نمی دانست چطور باید به درمان خود بپردازد. این کار را نیز مانند بسیاری ازکارهای خود از حیوانات آموخت.حیوانات نیز به طور غریزی از برخی گیاهان برای درمان استفاده  می کنند. درمان گیاهی ریشه در فطرت انسان ها دارد.بسیاری از دانشمندان و تاریخ دانان معتقدند زمانی که انسان متوجه شد یک گوزن زخمی بدن خود را به علف مبارک می کشد، کشف کرد این علف برای درمان زخم ها مفید است. انسان از آن زمان به بعدازآن به عنوان یک دارو گیاهی استفاده می کرد.

    این اتفاق به نظر می رسد در زمان ماقبل تاریخ رخ داده باشد؛ زیرا انسان مدرن همیشه دنبال راه درمان برای بیماری های خود بوده است.در این پژوهش که از روش کتابخانه ای استفاده گردیده است،که در این پژوهش اثرات روان شناختی گیاهان دارویی و طب سنتی در جهان مورد بررسی قرار گرفت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها