• بررسی و شناسایی برنامه درسی مغفول در آموزش دوره ابتدایی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/20
    • تعداد بازدید: 366
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی و شناسایی برنامه درسی مغفول در آموزش دوره ابتدایی

    ازآنجاکه آموزش دوره ی ابتدایی به عنوان مبنا و اصل همه آموزش ها مطرح می شود، توجه اساسی به این دوره، اهمیت ویژه ای دارد. محتوای کتاب های این دوره در ذهن دانش آموزان، اولین نقش هایی هستند که بر لوحی صاف و سفید نقش می بندد. دانش آموزان با خواندن این کتاب ها می توانند اولین آگاهی ها را درباره آداب و رسوم، قوانین و مقررات و مهارت های اجتماعی، به دست آورند.

    ازاین رو، برنامه درسی دوره ی ابتدایی به عنوان اساسی ترین سطح آموزشی و همچنین مهم ترین و سرنوشت سازترین دوره حیات دانش آموز باید بیش از پیش مورد توجه برنامه ریزان آموزشی و سیاست گذاران آموزشی قرار گیرد. امروزه « برنامه درسی به عنوان محور فعالیت های تربیتی، عرصه شدیدترین مشاجرات است و تصمیم گیری درباره محتوای برنامه مستلزم بررسی و تدوین غایت-های آموزش و پرورش است. پژوهش حاضر مطالعه مروری است که اطلاعات آن از روش کتابخانه ای از طریق بررسی تعداد بسیار زیادی مقاله، اینترنت، بهره گیری از نظر صاحب نظران و اساتید و کتاب های مرتبط در این زمینه جمع آوری گردیده است.

    نتایج تحقیق نشان داد که مدارس دوره ابتدایی از برخی جهات برنامه درسی مغفولی داشته که باید مورد توجه بیشتر معلمان و تصمیم گیران وزارت قرار گیرد آنچه که به عنوان برنامه درسی مغفول می توان نام برد: عدم توجه رشد مهارت های اجتماعی و مهارت های ارتباطی دانش آموزان، عدم وجود معلمان متخصص در زمینه مناسب مثلاً هنر، تربیت بدنی و قرآن، محتوا و شکل و صفحات کتاب ها.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها