• تاثیر ارتباطات میان زیرمعیارهای مدل تعالی سازمانی efqm با توجه به معیارهای حوزه منابع انسانی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/20
    • تعداد بازدید: 234
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    تاثیر ارتباطات میان زیرمعیارهای مدل تعالی سازمانی efqm با توجه به معیارهای حوزه منابع انسانی

    امروزه سازمان ها دریافته اند که ارتقاء کیفیت، قدرتمندترین ابزار برای جلب نظر و رضایت سرمایه گذاران، مشتریان، کارمندان و جامعه است. روابط علت و معلولی میان زیرمعیارهای مدل تعالی سازمانی  efqm نقش مهمی در رسیدن سازمان ها به تعالی و کمک به مدیران در جهت توسعه استراتژی ها و مؤثر واقع شدن پروژه های بهبود آن ها، از طریق مشخص ساختن مسیرهای علت و معلولی دارد.

    از آن جایی که منابع انسانی، ضروری ترین عامل مؤثر بر عملکرد شرکت ها در صنعت خودرو ایران است، به منظور بهبود نتایج کلیدی عملکرد، مسیرهای علّی باید در مدل تعالی سازمانی efqm شناسایی شود که کمتر به آن پرداخته شده است. بنابراین سؤال اصلی این است که چگونه می توان روابط علت و معلولی بین زیرمعیارهای مدل تعالی سازمان را با تأکید بر معیار منابع انسانی در جهت تأثیرگذاری بر معیار نتایج کلیدی عملکرد تبیین کرد؟ هدف اصلی این پژوهش شناسایی روابط علت و معلولی میان زیرمعیارهای مدل تعالی سازمانی efqm با تأکید بر معیار کارکنان می باشد.

    روش این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ جمع آوری داده ها، توصیفی است. جامعه آماری این پژوهش کل شرکت هایی هستند که در جایزه تعالی از گروه خودروسازی ایران خودرو در زمستان 1392 شرکت کرده اند. نمونه گیری با روش تصادفی ساده، حجم نمونه 210، روش گردآوری داده ها و اطلاعات، میدانی و نیز ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه استاندارد جایزه تعالی بنیاد اروپایی کیفیت می باشد. روش تجزیه و تحلیل اطلاعات، مدلسازی معادلات ساختاری با نرم افزار لیزرل بوده است. با آزمودن فرضیه ها، نتایج تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که 14 فرضیه از 17 فرضیه پذیرفته شده و مدل برازش خوبی داشته است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها