• نقش انگیزش والدین در انگیزش خودمختاری کودکان برای انجام تکالیف شب

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/20
    • تعداد بازدید: 341
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    نقش انگیزش والدین در انگیزش خودمختاری کودکان برای انجام تکالیف شب

    دانش آموزان برای تکمیل یادگیری خود در مدرسه به تکالیفی نیاز دارند که در منزل انجام دهند. تکلیف شب ازجمله مسائل آموزشی است که به علت درگیری والدین، دانش آموزان و معلمان، دارای اهمیت و حساسیت ویژهای است. هدف پژوهش بررسی نقش انگیزش والدین در انگیزش خودمختاری کودکان برای انجام تکالیف شب است.

    جامعه آماری را دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی مدارس دولتی شهرستان فنوج تشکیل داده اند. نمونه پژوهش حاضر را 30نفر از دانش آموزان پایه چهارم دبستان های شهرستان فنوج که از طریق نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شده اند، تشکیل می دهد. ابزار پژوهش، مقیاس انگیزش دانش آموزان برای انجام تکالیف، مقیاس انگیزش والدین برای کمک به تکالیف، مقیاس نگرش والدین به تکالیف، مقیاس شایستگی درک شده ی والدین، مقیاس رفتار والدین در رفع نیاز فرزندان می باشند.

    نتایج نشان داد که انگیزش خودمختار والدین برای کمک به انجام تکالیف فرزندان، نگرش والدین به انجام تکالیف فرزندان و در نهایت شایستگی ادراک شده والدین به طور ساختاری بر گزارش حمایت والدین از خودمختاری اثر مستقیم دارد. باور فرزندان در مورد حمایت خودمختارانه ای والدین نقشواسطه ای بین انگیزش خودمختار والدین، نگرش و شایستگی ادراک شده آنها با انگیزش خودمختار فرزندان ایفامی کند. با توجه به تأثیرگذاری انگیزش خودمختار، نگرش و شایستگی درک شده ی والدین بر انگیزشخودمختاری دانش آموزان، بهتر است مدارس به این موارد توجه ویژه داشته باشند و با برگزاری کارگاه، اهمیتاین موارد را به والدین آموزش دهند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها