• رابطه طرح واره های ناسازگار اولیه و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر متوسطه دوم شهر اردبیل سال تحصیلی 99-98

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/20
    • تعداد بازدید: 124
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    رابطه طرح واره های ناسازگار اولیه و هوش هیجانی  با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر متوسطه دوم شهر اردبیل سال تحصیلی 99-98

    هدف: تعیین رابطه طرح واره های ناسازگار اولیه و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه دوم پسر شهر اردبیل. روش: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی می باشد و جامعه آماری موردمطالعه در تحقیق حاضر، دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه مدارس شهر اردبیل به تعداد 2500 نفر است که از میان آن ها به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای 305 دانشآموز انتخاب شد. افراد حاضر در نمونه موردمطالعه به وسیله پرسشنامه های طرح واره یانگ 1998، هوش هیجانی شرینگ 1996، آزمون انگیزه پیشرفت تحصیلی هرمنس تجدیدنظر شده هومن و عسگری 1379 تحت آزمون قرار گرفتند و داده های جمع آوری شده از طریق روش همبستگی پیرسون در نرم افزار spss 19 مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

    یافته ها: نتایج نشان داد رابطه میان طرح واره های ناسازگار اولیه و پیشرفت تحصیلی رابطه منفی و معناداری می باشد بدین معنی که افزایش در متغیر طرح واره ناسازگار اولیه باعث کاهش در پیشرفت تحصیلی می شود و بالعکس؛ رابطه میان هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی نیز مثبت و معنادار می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها