• بررسی رابطه ی بین خلاقیت و فرآیند تحصیلی دانش آموزان

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/20
    • تعداد بازدید: 163
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی رابطه ی بین خلاقیت و فرآیند تحصیلی دانش آموزان

    هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه ی بین خلاقیت و فرآیند تحصیلی دانش آموزان است. یکی از شگفتی های عالم طبیعت وجود تفاوت و تنوع در گونه های جانداران می باشد انسان نیز از این قاعده خارج نیست میلیاردها بشری که در این دنیا زندگی می کنند از جنبه های مختلف با هم تفاوت دارند،همین متفاوت بودن انسان ها است که به زندگی شور و اشتیاق فراوان داده است با این حال می توان از متمایز بودن خلاقیت افراد از یک دیگر هم به عنوان یک مثال خوب نام برد حتی افرادی که در یک خانواده بزرگ شده اند از خلاقیت های مختلفی در زمینه های مختلف بهره مند هستند.

    این پژوهش با روش علمی_مروری (کتابخانه ای)انجام گرفته شده است و در تهیه ی آن از انواع کتاب ها،مقالات ،مجلات و... معتبر استفاده شده است. یافته های این مقاله نشان می دهد همه ی دانش آموزان از جنبه های مختلف باهم تفاوت دارند مثل هوش،استعداد،خلاقیت و...اما آن چه بیشتر دانش آموزان را در رسیدن به زمینه های جدید و نو در علم کمک می کند در کنارهوش ،تلاش می شود خلاقیت را نام برد اکثر دانش آموزانی که تلاش کرده اند در کنار تحصیل و تلاشی که می کنند از مسیر متفاوت تری حرکت کنند در واقع توانسته اند راه جدیدی از علم را به سوی خود و دیگران بازکنند و به این ترتیب توانستنه اند بشر را در رسیدن به مقصد مناسبی از علم راهنمایی کنند.

    نتیجه ی کلی که از این مقاله گرفته شده است عبارت ازتحصیل دانش آموزان و در واقع راهی که دانش آموزان برای دست یافتن به هدف نهایی که برای آن ها تبین شده است تقریبا مشخص و معین است آنچه در این میان اهمیت دارد متغیرهایی که دانش آموز را در این راه کمک می کند هرچند بعضی از این متغیرها ذاتی و بعضی اکتسابی می باشد اما نباید عوامل خارجی را فراموش کرد؛اما با این حال یکی از عواملی که می تواند در بین دانش آموزان تفاوت قابل توجهی ایجاد می کند خلاقیتی است که دانش آموزان در وجود خود نهادینه دارند در واقع می توان گفت دانش آموزان که هوش و خلاقیت بالایی دارند در زمینه و رشته ای که به آن علاقه دارند می توانند بدون خستگی پیشرفت کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها