• نقش و تاثیر اسطوره در زندگی انسان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/11/23
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/11/23
    • تعداد بازدید: 1318
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    نقش و تاثیر اسطوره در زندگی انسان

    اسطوره شناسی شاخه ای از مطالعات ادبیات تطبیقی تلقی می شود. اسطوره پیام فرهنگ و ادبیات یک ملت است و نحوه نگرش اقوام را در رویارویی با پدیده ها توضیح می دهد. در این جستار سعی شده، با بهره گیری از منابع کتابخانه ای و به شیوه توصیفی-تحلیلی، نقش و تاثیر اسطوره در زندگی انسان، به عنوان مساله اصلی پژوهش حاضر، مورد بررسی قرار گیرد. انسان ها هر کجای تاریخ که پاسخی منطقی برای پدیده ها نیافته اند متوسل به تخیل و گاه متافیزیک شده اند.

    انسان ها هر کجای تاریخ که پاسخی منطقی برای پدیده ها نیافته اند متوسل به تخیل و گاه متافیزیک شده اند. انسان ها دو مرحله را در توجیه پدیده ها از سر گذرانده اند؛ جادو و اسطوره، علم و دین. انسان های اولیه برای تداوم حیات خود پیوسته در جدال با طبیعت بوده اند و برای تامین غذا به دنبال شکار یا کشاورزی بودند، هر گاه شرایط برای آن ها فراهم نبود، نخستین فکری که جهت تغییر شرایط به ذهنشان می رسید، جادو و خرافات بود. اسطوره ها نقش مهمی در زندگی انسان دارند. به همین جهت شناخت اسطوره ها حائز اهمیت است.

    اسطوره را به عنوان تاریخ شفاهی شهروندان معمولی جامعه بشری و نیز به عنوان پیام آوری که از گذر قرن ها عبور کرده و زمان را شکست داده، تا ریشه فرهنگ و ادبیات ملتی را در خود جای دهد، باید شناخت و نیز جایگاهی برای امیدها و آمال و آرزوهای مردمان دانست. حاصل این مطالعه نشان می دهد که اسطوره در زندگی انسان، در درازنای تاریخ نقشی بی بدیل و موثری داشته است. که در طول این مقاله به آن می پردازیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها