• تاثیر طرح سلامت یار بر پاسخگویی اجتماعی و کیفیت ارائه خدمات در مرکز پزشکی آموزشی درمانی امام حسین تهران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/06/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/06/31
    • تعداد بازدید: 161
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    تاثیر طرح سلامت یار بر پاسخگویی اجتماعی و کیفیت ارائه خدمات در مرکز پزشکی آموزشی درمانی امام حسین تهران

    مقدمه: طرح سلامت یار یکی از طرح های مکمل مربوط به طرح تحول سلامت بوده که با مشارکت پزشکان داوطلب و سلامت یاران برای بیماران و خدمت گیرندگان طرح اجرا می شود.

    روش پژوهش: این مطالعه کاربردی سال 1395 با جامعه آماری کلیه مراجعان به پزشکی آموزشی درمانی امام حسین تهران، به تعداد 35000 نفر بوده و 384 نفر از جامعه آماری مذکور به عنوان نمونه با توجه به فرمول نمونه گیری کوکران انتخاب شدند. روایی سازه ای پرسشنامه از طریق آزمون تحلیل عاملی تاییدی و پایایی آن با آلفای کرونباخ بیش تر از  0.7 مورد تایید قرار گرفت. داده ها توسط نرم افزار 21 spss و amos با تحلیل عاملی و با استفاده از الگوهای ریاضی مدل نهایی ارائه گردید و بر اساس تحلیل عاملی تأییدی، تأیید الگو مورد سنجش قرار گرفت.

    یافته ها: نتایج تحلیل عاملی نشان می دهد که طرح سلامت یار بر مولفه های رعایت شان انسانی، خودمختاری، رازداری و محرمانگی، توجه سریع، کیفیت تسهیلات اساسی، حق انتخاب درمانگر، دسترسی به حمایت های اجتماعی و خانواده، وضوح ارتباطات، تجهیزات و امکانات فیزیکی، بهداشت محیط، دسترسی، مراقبت، جنبه های رفتاری در مرکز پزشکی آموزشی درمانی بیمارستان امام حسین (ع) تهران تأثیر دارد.

    نتیجه گیری: با تقویت طرح سلامت یار می توان پاسخگویی اجتماعی و کیفیت ارائه خدمات در مرکز پزشکی آموزشی درمانی امام حسین تهران را توسعه داد و این امر منجر به رضایت مراجعه کنندگان خواهد شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها