همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی ارتباط بین اعتیاد به اینترنت و کارکردهای اجرایی با نقش واسطه ای تنظیم هیجان در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/11/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/11/05
    • تعداد بازدید: 168
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی ارتباط بین اعتیاد به اینترنت و کارکردهای اجرایی با نقش واسطه ای تنظیم هیجان در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران

    در متن چکیده باید مستقیما به هدف از پژوهش حاضر، بررسی ارتباط بین اعتیاد به اینترنت و کارکردهای اجرایی با نقش واسطه ای تنظیم هیجان در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران میباشد. این پژوهش از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر روش این پژوهش از نوع همبستگی (تحلیل مسیر) می باشد. جامعه ی آماری این پژوهش، شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی در سال تحصیلی 97 - 98 بود. که از بین آن ها تعداد 370 نفر به روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه های اعتیاد به اینترنت یانگ و تنظیم هیجان و آزمون های نرم افزاری (ویسکانسین، استروپ و عملکرد مداوم) بود. نتایج نشان داد که بین اعتیاد به اینترنت و کارکردهای اجرایی با نقش واسطه ای تنظیم هیجان رابطه وجود داشت.

    تاثیر مستقیم اعتیاد به اینترنت بر کارکردهای اجرایی، و تاثیر مستقیم راهبردهای سازگارانه و ناسازگارانه بر کارکردهای اجرایی در سطح معنی داری بود (0.01(p<. هم چنین بین اعتیاد به اینترنت با راهبردهای سازگارانه ی تنظیم هیجان و ابعاد آن، رابطه ی منفی و معنی داری وجود داشت. بین اعتیاد به اینترنت با راهبردهای ناسازگارانه ی تنظیم هیجان و ابعاد آن، رابطه ی مثبت و معنی داری وجود داشت. هم چنین نتایج نشان داد که مدل مفهومی مفروض دارای برازندگی مطلوب است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها