همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی رابطه بین استفاده از شبکه های اجتماعی (مجازی) با آموزش و یادگیری دانش آموزان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/11/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/11/05
    • تعداد بازدید: 367
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی رابطه بین استفاده از شبکه های اجتماعی (مجازی) با آموزش و یادگیری دانش آموزان (مطالعه موردی: دانش آموزان متوسطه شهر زابل)

    شبکه های اجتماعی را گونه ای از رسانه های اجتماعی می دانند که امکان دستیابی به شکل جدیدی ازبرقراری ارتباط و به اشتراک گذاری محتوا در اینترنت را فراهم آورده اند. بنابراین هدف از انجام این تحقیق، بررسی رابطه بین استفاده از شبکه های اجتماعی (مجازی) با آموزش و یادگیری دانش آموزان متوسطه شهر زابل با استفاده از روش توصیفی - تحلیلی بوده است.

    تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss انجام شد و از آمار توصیفی و استنباطی فرضیات تحقیق مورد آزمون قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان داد، با توجه به اینکه سطح معناداری کم تر از 0.01 می باشد، با سطح اطمینان 99 درصد می توان بیان نمود بین استفاده از شبکه های اجتماعی (مجازی) با آموزش و یادگیری دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. بنابراین می توان گفت، به کارگیری از شبکه های اجتماعی مجازی می تواند فرصتی برای بهبود فرایند تدریس و یادگیری باشد؛ از آن جایی که برقراری ارتباط اصلی ترین دلیل کاربران شبکه های اجتماعی می باشد در مدت محدود و به آسانی میتوانند با تعداد زیادی ارتباط برقرار کنند و این امر می تواند منجر به استفاده مفرط از این شبکه ها شود. در نتیجه سپری کردن زمان بیش ا زحد برای استفاده از شبکه های مجازی باعث تأثیر منفی بر دانش آموزان و وارد ساختن خلل در عملکرد تحصیلی و یادگیری آنان می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها