همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی و هدیه های آسمانی مقطع ابتدایی از منظر تعلیم و تربیت اخلاقی ابوعلی سینا

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/11/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/11/05
    • تعداد بازدید: 246
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی و هدیه های آسمانی مقطع ابتدایی از منظر تعلیم و تربیت اخلاقی ابوعلی سینا

    زمینه و اهداف: هدف اصلی این پژوهش تحلیل محتوای دروس مطالعات اجتماعی و هدیه های آسمانی مقطع ابتدایی بر اساس آراء تربیتی حکیم ابوعلی سینا می باشد که با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت انجام پذیرفته شده است. برنامه درسی مطالعات اجتماعی و هدیه های آسمانی ایجاب می کند که دانش آموزان به گونه ای تربیت شوند تا شخصیت آنان مبدل به شهروندی اخلاقی در جامعه گردد.

    روش بررسی: پژوهش حاضر توصیفی و از نوع تحلیل محتوا با به کارگیری روش آنتروپی شانون می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه ی کتاب های مطالعات اجتماعی و هدیه های آسمانی در دوره ی ابتدایی سال تحصیلی 1397 - 1398 می باشد. جمع آوری اطلاعات با استفاده از چک لیست محقق ساخته که شامل مؤلفه های اهداف تربیت اخلاقی و روش های تربیت اخلاقی از منظر حکیم ابوعلی سینا می باشد، انجام گرفته شده است. یافته ها: نتایج تحقیق نشان می دهد که بیش ترین میزان توجه به آراء تعلیم و تربیت اخلاقی در کتاب مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی، نصیحت، مسئولیت پذیری و پایبندی به آداب شرع و کم ترین میزان توجه به استفاده از داستان تمثیلی و در محتوای کتاب هدیه های آسمانی، بیش ترین میزان توجه روش الگوبرداری از افراد برجسته و کم ترین میزان توجه به مؤلفه ی اصلاح نفس می باشد.

    نتیجه گیری: یافته های حاصل از فراوانی مؤلفه ها نشان داده است که آراء تعلیم و تربیت حکیم ابوعلی سینا در کتاب های مطالعات اجتماعی و هدیه های آسمانی در مقطع ابتدایی از توزیع نرمال برخوردار نیستند و حکایت از کم توجهی نسبت به این آراء دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها