اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • اثربخشی گروه درمانی معنوی – مذهبی درافزایش عزت نفس در افراد مبتلا به سوء مصرف موادمخدر

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/11/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/11/05
    • تعداد بازدید: 130
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    اثربخشی گروه درمانی معنویمذهبی درافزایش عزت نفس در افراد مبتلا به سوءمصرف موادمخدر

    مقدمه و هدف: سوءمصرف موادمخدر یکی از آسیب های دوران ما است که تاکنون راهحل قطعی و همگانی برای ان کشف نشده است. با توجه به اهمیت موضوع پژوهش حاضر به بررسی اثربخشی گروه درمانی معنویمذهبی درافزایش عزت نفس در افراد مبتلا به سوءمصرف موادمخدر پرداخته است.

    روش: پژوهش حاضر تجربی از نوع آزمایش های کلاسیک است. جامعه آماری پژوهش شامل مردهای مبتلاء به سوءمصرف در مراکز میان مدت شهر نورآباد بود. تعداد 24 نفر مددجو بر اساس ملاک های تحقیق انتخاب شده و بصورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار داده شدند گروه آزمایش یک دوره 15 جلسه ای گروه درمانی معنویمذهبی را طی کرد و گروه کنترل در معرض هیچ متغیر مستقلی قرار نگرفت. هر دو گروه قبل و بعد از اتمام درمان بوسیله آزمون راجرز موردسنجش قرار گرفتند داده های به دست آمده با استفاده از نرم افزار آماری spss20 مورد تحلیل قرار گرفت.

    یافته ها:  نتایج نشان دادکه پس از پایان درمان سطح عزت نفس گروه تحقیق بطور معناداری با گروه کنترل تفاوت داشت. هم چنین میانگین عزت نفس گروه تحقیق بعد از اجرای متغیر مستقل نسبت به قبل از اجرا افزایش معناداری پیدا کرده بود.

    بحث و نتیجه گیری: باتوجه به یافته های پژوهش، درمان های مذهبی منجر به افزایش عزت نفس می گردد و افزایش عزت نفس به ترک راحت تر مواد مخدر منجر می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها