• چگونه توانستم دانش آموزان پایه دوم را در دوران شیوع بیماری کرونا به انجام و ارائه تکالیف در فضای مجازی و شبکه شاد ترغیب نمایم ؟

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/12/14
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/12/14
    • تعداد بازدید: 211
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    چگونه توانستم دانش آموزان پایه دوم را در دوران شیوع بیماری کرونا به انجام و ارائه تکالیف در فضای مجازی و شبکه شاد ترغیب نمایم ؟

    موضوع ایجاد انگیزه در دانش آموزان موضوعی است که در رابطه با آن پژوهش های زیادی نگارش می شود. همچنین در رابطه با موضوع تاثیر تکالیف دانش آموزان بر یادگیری و بررسی روابط و تاثیرات آنها بر روی هم نیز جای بسی تامل است. پژوهش گران در رشته مدیریت آموزشی همواره بررسی های علمی و پژوهشی خود را در این رابطه در معرض مخاطبین این رشته قرار داده اند. فرآیند تحصیل از عمده جریاناتی است که با سیستم انگیزشی در گیر است. فعالسازی و تقویت انگیزش درونی در دانش جویان اهداف مبتنی بر یادگیری آنها را برآورده خواهد ساخت و دوام و پایایی آنها را تضمین خواهد کرد. دانش جویی که دارای انگیزه های درونی قوی می باشد، نه صرفا بر مبنای کسب نمرات برتر، جوائز و امتیازات ویژه، بلکه براساس انگیزه های درونی خویش وارد عمل خواهد شد.

    غالبا افرادی که با تحمل انواع سختی ها و مشقتها به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند در واقع از انگیزش درونی خود به عنوان نیرو دهنده و تقویت کننده استفاده می کنند. افراد خود انگیخته یا افرادی که دارای انگیزش درونی هستند، نیاز به استفاده مداوم از انگیزش های بیرونی ندارند. هر چند استفاده از این مشوق ها آنها را فعال تر و انگیخته تر می سازد اما کاهش یا فقدان آنها چندان تاثیری در کاهش انگیزش آنها برای فعالیت و در نتیجه کاهش عملکردشان نخواهد داشت. در سال تحصیلی اخیر پس از شیوع بیماری کرونا در کشور برای مراقبت از دانش آموزان که سرمایه های بزرگ اجتماعی هستند، بنده هم مانند سایر همکاران تصمیم گرفتم بخشی از انجام و ارسال به موقع تکالیف دانش آموزان پایه دوم را در فضای دور از مدرسه به مرحله انجام برسانم. در اقدام پژوهی حاضر تلاش شده است که این موضوع بیشتر و دقیق تر بسط داده شود. در این اقدام پژوهی نیز بنده با توجه به شیوع و همه گیری بیماری کرونا به مسئله مورد بحث پرداخته و سعی نمودم بوسیله راهکارهای خلاقانه و دانش آموز محور و با انگیزه بخشی به دانش آموزان پایه دوم آنها را به انجام و ارسال تکالیف ترغیب نمایم .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم