• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ انتشار: 1395/06/21
    • تعداد بازدید: 3505
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0

    فیلم "زنی که رفت" به کارگردانی لاو دیاز فیلیپینی، در هفتاد و سومین جشنواره فیلم ونیز جایزه شیر طلایی را از آن خود کند. این فیلم دومین ساخته لاو دیاز است. لاو دیاز، که در جشنواره بین المللی فیلم برلین 2016 موفق به دریافت خرس نقره ای (در بخش بهترین فیلم با چشم اندازی نوین) و جایزه آلفرد باوئر شده بود، توانست در ونیز نیز جایزه اول این جشنواره را از آن خود کند. بیست فیلم در بخش اصلی رقابت های اصلی جشنواره ونیز شرکت داشتند که کارگردانان به نامی همچون ترنس مالیک (با فیلم: سفر زمان)، ویم وندرس (با فیلم:روزهای زیبای آرانخویز) و دنی ویلنو (با فیلم:رسیدن یا ورود) از جمله رقبای لاو دیاز بودند.


     شیر طلایی ونییز، فیلیپینی شد


    این نخستین باری است که یک فیلیپینی موفق به دریافت جایزه اول یک فستیوال مهم می شود. "زنی که رفت" فیلمی سیاه و سفید است که زندگی زنی را نمایش می دهد که بی گناه 30 سال را در زندان سپری کرده است. مدت این فیلم چهار ساعت است!


    شیر طلایی ونییز، فیلیپینی شد

    شیر طلایی ونییز، فیلیپینی شد


    در 73مین دوره از جشنواره ونیز از عباس کیارستمی، سینماگر برجسته فقید ایرانی نیز تقدیر می شود. در طی این فستیوال سه فیلم در بزرگداشت او به نمایش درمی آیند: دو فیلم کوتاه بدون دیالوگ از خود کیارستمی و فیلمی ساخته سیف الله صدمیان تحت عنوان "76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی".

    شیر طلایی ونییز، فیلیپینی شد

     

سوال خود را در مورد این مطلب مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین ژورنال ها