• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ انتشار: 1396/01/23
    • تعداد بازدید: 6756
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0

    کشور هند ، سرزمین وسیعی است که آثار معماری زیادی در خود جای داده است. آثار معماری همچون معابد، مساجد و مکانهای تاریخی که چاه پله نامیده می شوند. این ساختمان های قنات مانند که تعداد آنها به هزاران عدد می رسد در اصل به منظور دستیابی آسان ساکنین مناطق به آب، حفر و خاکبرداری شده اند. در طول زمان، چاه پله ها به طور فزاینده ای به شکل استادانه ای ساخته شده اند. این چاه پله ها از چاله هایی با سنگ های تراشیده شده به شکل معابد کارآمدی با ستون های باشکوه و پلکان های عمودی تغییر ماهیت داده اند. هر کدام از این چشمه ها هم اکنون به عنوان یک اثر سازه ای بی نظیر و متفاوت و نمادی از مردمی که آنها را طراحی و ساخته اند می باشد.

     

     

    روزنامه نگار شیکاگوئی، خانم victoria lautman حدود 3 سال پیش برای اولین بار گوشه چشمی به چشمه قناتها داشت و از هنر معماری به کار رفته در این چاه پله ها شگفت زده شد و بعد از آن به طور جدی شروع به عکس گرفتن و مستند سازی از این آثار نمود. او در سفرهایی که به هند داشت حدود 60 چشمه قنات را بررسی و مورد ارزیابی قرار داد. در اینجا از کشفیات این خانم در سال 2015 نکاتی ذکر می گردد.

    وی در مواجه با چشمه قنات ها می گوید (( فرود آمدن و نزول در زمین، یک تجربه ژرف است. تجربه ای که در آن گرمای سوزان با خنکی فرح بخشی محو می شود و صداها و شلوغی ها خاموش و آرام می گیرند.))

    بعد از قرن ها غفلت از این چشمه قنات ها، بعضی از آنها در شرایط خطرناک و رو به نابودی قرار گرفته اند، این در حالی است که تعدادی از این چشمه قنات ها توسط دولت و انجمن های مردم نهاد که ارزش و مفید بودن این آثار را شناسایی کرده اند، به طور متفکرانه ای حفظ و نگهداری شده اند.

    چاه پله های باستانی هند

    چاه پله های باستانی هند

    چاه پله های باستانی هند

    چاه پله های باستانی هند

    چاه پله های باستانی هند

    چاه پله های باستانی هند

    چاه پله های باستانی هند

    چاه پله های باستانی هند


    منبع: +

سوال خود را در مورد این مطلب مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها