• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ انتشار: 1396/04/07
    • تعداد بازدید: 5569
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0

    مجسمه سازی به نام claudia fontes در نمایشگاه دو سالانه ونیز ایتالیا، مجسمه ای از دخترکی که بینی اسب سفید یخی غول پیکر و معلق در هوا را نوازش می کند، ساخته است. این مجسمه با نام the horse problem در غرفه آرژانتین و در ساختمان آرسنال قرار دارد که بزرگترین مرکز تولیدات پیش ساخته جهان است. این ساختمان که سالها پیش از چوب، آهن و آجر ساخته شده است، از جمله سازه هایی است که با نیروی اسب بنا شده و به نوعی تاثیرات پنهانی این حیوان را بر روی شهر و شهرنشینی یادآوری می نماید.

    نمای اسب سفید و دخترک از 600 قطعه سنگ تراش داده شده، تشکیل شده و طرح آن حول تندیس های قرن 19 میلادی مبنی بر حضور اقوام آرژانتینی است. خانم fontes از شخصیتهای فرضی در مجسمه خود به منظور نشان دادن چگونگی بسط و گسترش ملت ها در طول تاریخ مخصوصا در سرزمین مادری خود یعنی آرژانتین، استفاده کرده است.

    گابریل جیورجی در مقاله ای برای کاتالوگ کار می گوید، برای نشان دادن چگونگی درهم پیچیدن سرنوشت انسان و انواع اسب برای استثمار این حیوان از همان لحظه که اهلی بوده است. این مجسمه ناگهان تفسیر دیگری از تاریخ را با شیوه ای دیگر به ارمغان می آورد. انتخابی برای ساختن داستان و حکایتی اختیاری برای آینده به عنوان نوعی از موجودات.

    مجسمه اسب : تی پی بین

    مجسمه اسب : تی پی بین

    مجسمه اسب : تی پی بین

    مجسمه اسب : تی پی بین

    مجسمه اسب : تی پی بین

     

سوال خود را در مورد این مطلب مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها