• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ انتشار: 1397/09/05
    • تعداد بازدید: 1743
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0

    بخشی تحقیقاتی ناسا کریوسفر ( یخ کره ) به تازگی پستی را منتشر کرده است که تصویر یک کوه یخی عجیب و غریب، شناور در نزدیکی شبکه یخی لارسن سی را نشان می دهد. این کوه یخی شناور کاملا به شکل مستطیل می باشد که در همان لحظه نظر بسیاری از کاربران آنلاین را به خود جلب کرد، چرا که شکل این کوه یخی بیشتر از حد معمول مرتب و منظم است. کوه های یخی چند وجهی مسطح برخلاف کوه های یخی هرمی شکل شناخته شده، از کناره های شبکه هایی یخی جدا و منفصل می گردند و این اتفاق زمانی رخ می دهد که شبکه های یخی بسیار شکننده می شوند. در سال 2017 نیز یک کوه یخی از یک شبکه یخی مشابه در قطب شمال جدا شد که وزن آن کوه یخی بیشتر از یک تریلیون تن بود.

    تصویر اخیر از این کوه یخی مسطح، بعنوان بخشی از عملیات ice bridge گرفته شده است که طی آن ناسا یک بررسی گسترده  درباره یخ هایی دریایی، شبکه های یخی و سطحهای یخی در سرزمینهای قطب شمال و جنوب انجام می دهد. شما می توانید علاوه بر یک نمونه مستطیل شکل از کوه یخی، لبه های کاملا فرم گرفته یک کوه یخی مسطح را در تصویر به وضوح مشاهده کنید. در ادامه تصاویر گرفته شده توسط jereny h دانشمند ارشد پشتیبانی ice bridge از این کوه یخی را می بینید.

    کوه یخی، کریوسفر، یخ کره، محیط زیست، ناسا، ice bridge

    کوه یخی، کریوسفر، یخ کره، محیط زیست، ناسا، ice bridge

    کوه یخی، کریوسفر، یخ کره، محیط زیست، ناسا، ice bridge

    + پی نوشت: 

    یخ کره : یخ کره (به انگلیسی: cryosphere) آن بخشی از کرهٔ زمین است که در آن آب به صورت جامد است و شامل یخ های دریاها، یخ های دریاچه ها، یخ های رودها، زمین های پوشیده از برف، یخرود، توده های یخ، صفحات یخ و زمین های یخ زده می شود.

سوال خود را در مورد این مطلب مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها