کنفرانس تاثیر کاهش پسماند بر محیط زیست بر اساس اجرای طرح کاپ
سطح پشتیبانی : نقره ای
همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
تاکنون مقاله ای برای این رویداد ثبت نشده است!!!
  • کنفرانس تاثیر کاهش پسماند بر محیط زیست بر اساس اجرای طرح کاپ
    دسته بندی ها : علوم انسانی - علوم زیستی - مدیریت - محیط زیست
    سطح رویداد : ملی
    نوع رویداد : حضوری
    مهلت ثبت نام : 1399/11/28
    تاریخ انتشار : 1399/11/30
    دبیرخانه رویداد : دبیرخانه دائمی رویداد
    وضعیت رویداد : برگزار شده
    جزئیات بیشتر رویداد
    • مهلت ارسال چکیده : 1399/11/26
    • مهلت ارسال مقاله : 1399/11/27
    • زمان برگزاری : 1399/11/29
    • شهر محل برگزاری : تهران
    • دبیرخانه رویداد : دبیرخانه دائمی رویداد
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد : -
    • ایمیل دبیرخانه رویداد: -

    با رشد شهرنشینی در ایران و هر کشور دیگری بالطبع با تبعات ناخوشایندی همراه است که از جمله می توان به افزایش تولید زباله اشاره کرد. این افزایش برخلاف آنچه تصور می شود از چنان اهمیتی برای محیط زیست و نظام های شهری برخوردار است که مطابق اعلام دفتر عمران سازمان ملل یکی از سه چالش و دغدغه اصلی مدیران شهری در چهار دهه گذشته بوده است. این موضوع در ایران نیز همواره مورد توجه بوده و دور نشده ایم از زمانی که به دلیل حساسیت بالا، جمع آوری زباله های شهرها در زمره اولویت های شهرداران بوده است. اما همین حساسیت بالادر کارکردی مثبت باعث افزایش تلاش در راستای حل معضل بود که در اواخر دهه 70 میلادی به موضوع بازیافت رسید. اصلی که اگرچه در ابتدا بیشتر یک محور تجملی در شهرهای توسعه یافته به شمار می آمد در گذر زمان به اصلی غیرقابل انکار و ضروری تبدیل شد. در تهران نیز مقوله بازیافت چندی است که جدی تر از قبل دنبال می شود. از همین رو با فرهاد پورسخا مدیرعامل سازمان بازیافت شهرداری به گفت وگو نشستیم تا از نهادینه شدن فرهنگ تفکیک زباله درمیان شهروندان باخبر شویم.

    کنفرانس تاثیر کاهش پسماند بر محیط زیست بر اساس اجرای طرح کاپ

    طرح کاپ یا همان کاهش پسماند یکی از ۳ رویکرد جهانی مدیریت پسماند است که با عنوان ۳r آن را می‌شناسیم: recycleـ recoveryـ reuse بازیافت، دوباره استفاده کردن، بازیابی. این موارد می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش میزان پسماند برای دفن و به دنبال آن کاهش هزینه‌های جمع‌آوری، حمل و دفع و از همه مهم‌تر آسیب‌های وارد بر محیط‌زیست داشته‌باشد. بخشی از این روال سال‌هاست در کلانشهر تهران اجرا می‌شود.

    محورهای کنفرانس تاثیر کاهش پسماند بر محیط زیست بر اساس اجرای طرح کاپ

    1- محیط زیست و انرژی 2- چالش های زیست محیطی 3- مدیریت پسماند و بازیافت 4- فرهنگ و آموزش در محیط زیست 5- محیط زیست و علوم مختلف 6- مهندسی طراحی محیط زیست 7- راهکارهای نوین مدیریت پسماند 8- مدیریت محیط زیست 9- ارزیابی محیط زیست 10- نانو تکنولوژی و محیط زیست 11- آلودگی پسماندها 12- ارزیابی اثرات زیست محیطی 13- الگوهای توسعه پایدار و محیط زیست شهری 14- مهندسی محیط زیست

مقالات جدیدترین رویدادها