• بررسی سیستم اندازه گیری، گزارش دهی و راستی آزمایی (mrv) و پیشنهاد دستورالعمل به منظور استقرار نظام ملی mrv انتشار در کشور

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/08/01
    • تعداد بازدید: 662
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس ژورنال: 09358840365

    مقدمه و هدف: بر اساس گزارش ملی ایران در سال 2010، انتشار گازهای گلخانه ای معادل 540 میلیون تن در سال بوده است که چنانچه با سناریوی پایه به همین منوال ادامه پیدا کند به 1 میلیارد و 800 میلیون تن در سال 2025 خواهد رسید. استراتژیهای توسعه کم کربن، همزمان با توسعه پایدار هستند که می تواند در بخش انرژی، حمل و نقل، صنعت و سایر بخش ها اجرا شود. اندازه گیری، گزارش دهی و راستی آزمایی (mrv)  این اقدامات برای ایجاد شفافیت، اعتماد به اثربخشی ها و تسهیل تصمیم گیریها از اهمیت بالایی برخوردار است.

    روش بررسی: با توجه به اهمیت موضوع، نو بودن و لزوم اجرای آن در کشور در این مقاله ابتدا مبانی و اهداف استقرار نظام mrv ارائه شده است. سپس با توجه به اهمیت mrv ملی انتشار این نوع سیستم مورد بررسی قرار گرفته است و با توجه به اقدامات انجام شده در جهان جمع بندی شده است. در نهایت با اشاره به قوانین و مقررات لازم الاجرا در کشور، دستورالعمل اندازه گیری، گزارش دهی و راستی آزمایی و چیدمان سازمانی برای راه اندازی این نظام در کشور پیشنهاد شده است.

    یافته ها: دستور العمل اندازه گیری، دستور العمل گزارش دهی و دستور العمل راستی آزمایی در این سیستم در کشور همچنین چیدمان سازمانی و ترتیبات نهادی جهت اجرای این نظام در کشور با هدف کمک به سیاست گذاری و تصمیم گیری مدیران و سیاستگذاران محترم ارائه شده است.

    نتیجه گیری: با توجه به پیچیدگی موضوع در این مقاله به طور اختصاصی به mrv انتشار پرداخته شده است و دستورالعملی جهت اجرای آن در کشور ارائه گردیده است. داده های قابل اندازه گیری، مسئولین و چگونگی اندازه گیری، موارد قابل گزارش، مسئولین و چگونگی گزارش دهی و زمان آن، همچنین موارد راستی آزمایی، مسئولین، چگونگی و زمان راستی آزمایی پیشنهاد شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها