• بررسی تأثیر صفات شخصیتی و رضایت از خدمات تفسیری بر رفتار مسئولانه زیست محیطی گردشگران با نقش میانجی دل بستگی به مکان (موردمطالعه: باغ پرندگان تهران)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/08/01
    • تعداد بازدید: 611
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس ژورنال: 02133202487

    مقاله بررسی تأثیر صفات شخصیتی و رضایت از خدمات تفسیری بر رفتار مسئولانه زیست‌ محیطی گردشگران با نقش میانجی دل‌ بستگی به مکان (موردمطالعه: باغ پرندگان تهران)

    از آنجایکه در صنعت گردشگری صحبت درباره کیفیت خدمات جایگاه مهمی دارد، رضایت از خدمات، انگیزاننده قوی برای سفرهای تفریحی و فراغتی به شمار می ‌آید، موفقیت یا شکست توسعه گردشگری بسیاری از مقصدها در سرتاسر جهان به رضایت گردشگر نسبت به مقصد گردشگری وابسته است. برای جذب گردشگران بالقوه و حفظ رقابت بازار در یک مقصد، مدیران بازاریابی باید جایگاهی رقابتی در بازار و درکی مثبت در میان بازار هدف خود ایجاد کنند.

    بنابراین برای دستیابی به بازاریابی موفق مقصد بازاریابان گردشگری باید با ایجاد رفتارهای مسئولانه زیست‌ محیطی با توجه به رضایت از خدمات گردشگری حس دل‌بستگی به مکان را گردشگران به وجود بیاورند. هدف این پژوهش بررسی تأثیر صفات شخصیتی و رضایت از خدمات تفسیری بر رفتار مسئولانه زیست ‌محیطی گردشگران با نقش میانجی دل بستگی به مکان می ‌باشد. جامعه‌ی آماری این تحقیق کلیه گردشگران ورودی به مجموعه باغ پرندگان در بهار و اوایل تابستان 1398 می ‌باشد، نمونه‌ای به حجم 300 نفر با استفاده از نمونه ‌گیری در دسترس انتخاب شد. سپس با استفاده از ابزار پرسشنامه داده‌ ها جمع‌ آوری شد. سرانجام با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم‌افزار پی ال اس فرضیه‌ها مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج این تحقیق نشان داد که صفات شخصیتی و رضایت از خدمات تفسیری با نقش میانجی دل‌ بستگی به مکان تأثیر مثبت و معنی‌داری بر رفتارهای مسئولانه زیست ‌محیطی گردشگران دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید