حوزه های تحت پوشش ژورنال
  • بررسی و ارزیابی تاثیر آموزشهای ضمن خدمت تخصصی کوتاه مدت عملی مدیریت بحران دریایی کارکنان برکیفیت عملیات جستجو و نجات دریایی (موردمطالعه اداره کل بنادرودریانوردی استان سیستان وبلوچستان)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/08/01
    • تعداد بازدید: 470
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس ژورنال: 09394668909

    مقاله بررسی و ارزیابی تاثیر آموزشهای ضمن خدمت تخصصی کوتاه مدت عملی مدیریت بحران دریایی کارکنان برکیفیت عملیات جستجو و نجات دریایی (موردمطالعه اداره کل بنادرودریانوردی استان سیستان وبلوچستان)

    امروزه کارشناسان براین باورند که ،آموزش ضمن خدمت آموزشی است که در صحنه واقعی کار و هم زمان با انجام دادن وظایف شغلی، به کارکنان ارائه می شود. این نوع آموزش به افراد کمک می کند تا از طریق کسب معلومات و مهارت های لازم و تلفیق آنها با تجارب شغلی، کارایی بیشتری را برای انجام دادن وظایف موجود یا مسؤولیت های احتمالی آتی حاصل و شایستگی لازم را برای ارتقای شغلی و تصدی مدارج بالاتر سازمانی احراز کنند. دوره های آموزش ضمن خدمت موجب افزایش نظم و انضباط و مهارتهای موردنیاز در بین کارکنان، افزایش هماهنگی و همسو نمودن کارکنان با سازمان و افزایش رضایت شغلی و بهبود روحیه بین کارکنان، کاهش حوادث و ضایعات کاری کارکنان، به هنگام سازی دانش و توانش نیروی انسانی در بین کارکنان، افزایش کمک به تغییر و تحول سازمانی، افزایش تقویت روحیه همدلی و همکاری و افزایش توان بازده کاری در بین کارکنان می شود. بنابراین هدف از انجام این پژوهش بررسی و ارزیابی تاثیر آموزشهای ضمن خدمت تخصصی کوتاه مدت عملی مدیریت بحران دریایی کارکنان بر کیفیت عملیات جستجو و نجات دریایی می باشد. این پژوهش ازنوع توصیفی-همبستگی بوده و جامعه آماری شامل130 نفر از کارکنان و مدیران جستجو و نجات دریایی و کارشناسان ایمنی و فرماندهان عملیاتی شناورهای ناجی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، می باشد که بر اساس جدول کرجسی و مورگان 97 نفر به روش تصادفی ساده انتخاب گردیده است.

    جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه محقق ساخته صورت گرفته است، که نتایج پس از تجزیه تحلیل در نرم افزار spss با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون وتحلیل رگرسیون نشان دادکه بین آموزش های ضمن خدمت تخصصی کوتاه مدت عملی مدیریت بحران دریایی کارکنان و کیفیت عملیات جستجو ونجات دریایی رابطه وجود دارد. در ﻣﺠﻤﻮع ایﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﻧﺸﺎن ﻣﻲ دﻫﺪ ﻛﻪ  ﻫﻤﻪ آﻣﻮزش ﻫﺎی ضمن خدمت کوتاه مدت مدیریت بحران دریایی ﺑﺮای ارتقاء کیفیت عملیات جستجوونجات دریایی ﻣﻬﻢ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ و ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﺑﺨﻮاﻫیﻢ ﺑﺮ ﺗﻤﺎم سوانح و ﺑﺤﺮان های دریایی در دریﺎ ﻓﺎیﻖ ﺷﻮیﻢ ﻣﻲ ﺑﺎیﺴﺖ ،آموزش های ضمن خدمت تخصصی کوتاه مدت عملی مدیریت بحران دریایی را مهم و ویژه قلمداد کنیم .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها