• به دست آوردن ضرایب تبدیل نمونه های استاندارد مکعبی بتن الیافی به نمونه ی استاندارد استوانه ای بتن الیافی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/08/01
    • تعداد بازدید: 786
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس ژورنال: 02188027579

    به دست آوردن ضرایب تبدیل نمونه های استاندارد مکعبی بتن الیافی به نمونه ی استاندارد استوانه ای بتن الیافی

    خرابی و انهدام بتن به شدت به تشکیل ترک ها و ریز ترک ها بستگی دارد. با افزایش بارگذاری، ریز ترک ها به هم متصل شده و ترک ها را تشکیل می دهند. به ‌منظور رفع این مشکل و همچنین ایجاد شرایط همگن، در چند دهه اخیر از یک سری رشته های نازک که در تمام حجم بتن گسترده شده است، استفاده می گردد که به آن ها الیاف گفته می شود. ﺑﺘﻦ الیافی در حقیقت ﻧﻮﻋﯽ کﺎﻣﭙﻮزیﺖ اﺳﺖ کﻪ ﺑﺎ ﺑکﺎرگیری الیاف ﺗﻘﻮیﺖ کﻨﻨﺪه داﺧﻞ ﻣﺨﻠﻮط ﺑﺘﻦ، ﻣﻘﺎوﻣﺖ کﺸﺸﯽ آن ﻓﻮق اﻟﻌﺎده اﻓﺰایﺶ ﻣﯽ یﺎﺑﺪ.

    ایﻦ ﺗﺮکیب کﺎﻣﭙﻮزیﺘﯽ، یکﭙﺎرﭼﮕﯽ و پیوﺳﺘﮕﯽ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ داﺷﺘﻪ و اﻣکﺎن اﺳﺘﻔﺎده از ﺑﺘﻦ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان یک ﻣﺎده ﺷکﻞ ﭘﺬیر جهت تولید ﺳﻄﻮح ﻣﻘﺎوم ﭘﺮاﻧﺤﻨﺎ را ﻓﺮاهم ﻣﯽ آورد. ﺑﺘﻦ الیافی از ﻗﺎبلیت ﺟﺬب اﻧﺮژی ﺑﺎﻻیﯽ نیز ﺑﺮﺧﻮردار اﺳﺖ و ﺗﺤﺖ اﺛﺮ ﺑﺎرهای ﺿﺮﺑﻪ ای ﺑﻪ راﺣﺘﯽ از هم ﭘﺎشیده ﻧﻤﯽ ﺷﻮد. ﺷﺎهد ﺗﺎریﺨﯽ ایﻦ ﻓناوری، کﺎرﺑﺮد کاهگل در ﺑﻨﺎهای ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن اﺳﺖ.

    در واﻗﻊ ﺑﺘﻦ الیافی نوع پیشرفته ایﻦ ﺗکﻨﻮﻟﻮژی می ﺑﺎﺷﺪ کﻪ الیاف طبیعی و ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﺟﺪیﺪ، ﺟﺎﻧﺸین کﺎه و سیمان جانشین ﮔﻞ ﺑکﺎر رﻓﺘﻪ در کاهگل ﺷﺪه اﺳﺖ. اﻟﯿﺎف ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ در اﯾﻦ تحقیق، از نوع اﻟﯿﺎف پلی الفین و ﭘﻠﯽ ﭘﺮوﭘﯿﻠﻦ می باشد. در این تحقیق دلیل ضرورت استفاده از الیاف، نحوه ساخت، خواص مکانیکی، کاربردهای بتن الیافی و به دست آوردن ضرایب تبدیل نمونه های استاندارد مکعبی بتن الیافی با ابعاد متغیر به نمونه ی استاندارد استوانه ای بتن الیافی با توجه به نتایج کاربرد ها و پژوهش های انجام شده مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها