حوزه های تحت پوشش ژورنال
  • طراحی مقرنس نو با الهام از ساختار پوسته انار

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/08/01
    • تعداد بازدید: 808
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس ژورنال: 02133202487

    طراحی مقرنس نو با الهام از ساختار پوسته انار

    بشر همواره به دنبال جستجوی پاسخ تمامی سوالات خود، بهترین پاسخ را از طبیعت دریافت کرده است چرا که طبیعت بصورت کاملا هوشمندانه تمامی عناصر دارای نقص را در طول زمان از چرخه حیات حذف کرده و بهینه ترین گزینه ها را نگه می دارد. از این رو، محققان در حوزه های علمی متعدد، طبیعت را منبع قوی مطالعه و الهام برای رسیدن به کشفیات جدید دانسته‌اند. معماران متعددی در طراحی های خود از ساختارهای موجود در طبیعت، که به جرات می توان گفت کاملا بهینه و بی‌نقص می‌باشند، الهام گرفته‌اند.

    حال سوال این است که چگونه می توان از ساختار پوسته خارجی انار در راستای طراحی مقرنس نو در یک پوسته بهره برد؟ برای فرض، به نظر می رسد از ویژگی های فیزیکی و هندسی پوسته انار(mesocarp)، می‌توان الگویی به دست آورد که درعین ارائه الگوی هندسی بدیع، در ایفای نقش سازه ای، عملکرد بهینه‌ای داشته باشد. این تحقیق از نوع تحقیق کاربردی می باشد.

    در این مقاله به روش توصیفی تحلیلی با مطالعه ویژگی های پوسته‌ها و مقرنس‌ها و نیز ویژگی‌های فیزیکی و هندسی پوسته انار و تحلیل آن‌ها به الگوی بهینه‌ای برای ایجاد یک هندسه مقرنس نو که در عین حال می‌تواند در بردارنده نقش سازه‌ای نیز برای پوسته باشد، دست یافتیم. در الگوی پیشنهادی، نمونه ای از مقرنس بدیع نامنتظم بر روی پوسته ای دارای دندانه های سخت کننده با الهام از ویژگی‌های بررسی شده ساختار پوسته انار ارائه شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها