حوزه های تحت پوشش ژورنال
  • بررسی ساخت اسکان موقت پس از سانحه در کشور آمریکا

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/08/01
    • تعداد بازدید: 621
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس ژورنال: 02133202487

    بررسی ساخت اسکان موقت پس از سانحه در کشور آمریکا

    مردم پس از سانحه بی‌خانمان می‌شوند و نه‌فقط بی ساختمان، این به آن معنا است که خانوار در اثر وقوع یک سانحه هستی و اندوخته‌ی مادی و معنوی سالیان خود را به‌یک‌باره نابود شده می‌بیند. لذا جستجوی شیوه‌های سریع و مناسب اسکان در شرایط اضطرار و موقت به یکی از مهم‌ترین مراحل بازسازی مبدل می‌گردد. هرچند اسکان موقت، دوره‌ای کوتاه از مدت‌زمان بازسازی تا استقرار دائم و اسکان اضطرار دوره‌ای به‌مراتب کوتاه‌تر از آن را شامل می‌شود اما غفلت از کیفیت زندگی سانحه دیدگان در این دو مرحله می‌تواند عواقب نامطلوب و گاه جبران‌ناپذیری برآسیب دیدگان داشته باشد. مسکن موقت اجازه می‌دهد تا خانواده‌ها به بهبود زندگی خود برسند.

    در شرایطی که تعداد زیادی از خانه‌ها از بین رفته‌اند، بازسازی می‌تواند سال‌ها طول بکشد؛ بنابراین، مسکن موقت برای بازسازی جوامع و اقتصاد بسیار مهم است. مسکن موقت مناسب باید از محیط‌زیست حمایت کند؛ ایمنی و امنیت شخصی، عزت، سلامت و رفاه، وظایف و مشاغل عادی خانوار را فعال نماید. از این منظر فضای سکونت اضطراری و موقت باید به‌گونه‌ای طراحی و آماده شود که ضمن حفاظت مردم از شرایط متغیر محیط طبیعی مانند گرما، سرما، باد، ریزش‌های جوی و مانند آن ضامن حداقل شرایط آسایش و راحتی آن‌ها نیز باشد.

    در این مقاله برخی از دستورالعمل‌ها برای طراحی مسکن موقت ارائه شده است و مسکن موقت exo که در پی طوفان کاترینا در ایالات‌متحده آمریکا توسط مک دانیل طراحی گردیده تحلیل می‌گردد تا گامی در راستای ارائه طرحی برای مسکن موقت مناسب برای زلزله‌زدگان در ایران فراهم گردد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها