• بررسی اثر عیار گوگرد بر رفتار تاب فشاری بتنهای سیمانی

    کلمات کلیدی :
    جزئیات بیشتر پایان نامه
    • تاریخ ارائه: 1381/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1393/09/13
    • تعداد بازدید: 816
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • زبان: فارسی
      گوگرد یک عنصر مهم است که در بخش های مختلف صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. از سال 1970 به بعد با توجه به تولید بیشتر و کاهش قیمت گوگرد اشتیاق و علاقه فراوانی برای استفاده از گوگرد به عنوان یک ماده ساختمانی بوجود آمد. گوگرد به دو صورت در ساختمان استفاده می شود. بتن گوگردی و بتن با گوگرد نفوذی.
    بتن گوگردی آب و سیمان ندارد. اما در بتن با گوگرد نفوذی، گوگرد به بتن معمولی با سیمان پرتلند تزریق می شود. در این پژوهش برای بررسی عیار گوگرد بر مقاومت فشاری بتن 195 آزمون مکعبی با ابعاد 10 سانتی متر ساخته شده است.
    بتن ریزی در 13 گروه 15 تایی در آزمایشگاه تکنولوژی بتن دانشکده فنی انجام گرفته است. عوامل موثر بر نتایج آزمایش، حرارت، مدت تزریق، نحوه تزریق، نسبت آب به سیمان w/s و نسبت شن به ماسه g/s پیش بینی شده است.
    گروه 1 تا 13 به 5 دسته 3 تایی تقسیم شده، مرجع طبیعی ، مرجع حرارت دیده، نیم ساعت نفوذی یک ساعت نفوذی و دو ساعت نفوذی نام گذاری شده اند. مرجع طبیعی در آب عمل آوری شده است. بقیه بعد از یک روز در آب ماندن 24 ساعت در گرمخانه 120 درجه سانتی گراد قرار گرفته و به مدت نیم، یک و دو ساعت در داخل گوگرد مذاب قرار گرفتند بقیه گروه ها بعد از یک روز ماندن به مدت یک 4 در آب قرار گرفته و بعد گوگرد مذاب درون آن ریخته شده است. کلیه نمونه در این 8 روز تحت آزمایش فشاری قرار گرفته است که نتایج به صورت جداول و نمودار ارائه شده است.

سوال خود را در مورد این پایان نامه مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید