• بررسی اندرکنش دینامیکی خاک و گروه شمع مایل

    جزئیات بیشتر پایان نامه
    • تاریخ ارائه: 1383/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1393/09/17
    • تعداد بازدید: 1573
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • زبان: فارسی
     مدارک مستند فراوانی بر اساس مطالعات دفتری و مشاهدات میدانی وجود دارند که نشان می دهند استفاده از شمعهای مایل در مناطق زلزله خیز زیان بار می باشد. به همین دلیل آیین نامه زلزله فرانسه (afp90) و آیین نامه اروپا (ec8) استفاده از شمعهای مایل را در این مناطق ممنوع کرده اند. اما از طرفی برخی شواهد دیگر حاکی از آن بوده اند که عملکرد شمعهای مایل در حین و بعد از زلزله می تواند مفید باشد. (زلزله کوبه). به دلیل این اختلاف نظرها، بررسی رفتار دینامیکی گروه شمعهای مایل و اندرکنش دینامیکی آنها با خاک ضروری به نظر می رسد.

    در این تحقیق سعی شده است تاثیر زاویه شمعهای واقع در گروه شمع بر رفتار دینامیکی آنها بررسی گردد. آنالیز برای دو گروه شمع با استفاده از برنامه کامپیوتری sassi 2000 صورت گرفته است. همچنین تاثیر اینرسی سربار بر پاسخ دینامیکی گروه شمع نیز مدنظر قرار گرفته است.

    نتایج بدست آمده از هر دو گروه شمع و تحت هر دو حالت بارگذاری حاکی از رفتار نامطلوب گروه شمعهای مایل می باشد، بطوریکه با افزایش زاویه شمعها احتمال گسیختگی خمشی و برشی مقاطع آنها بسیار بالا می رود.

    مراتب سپاس و قدردانی خویش را از آقایان دکتر گتمیری و دکتر وهدانی، اساتید محترم راهنما و مشاور این پایان نامه که از بذل هیچ گونه کمک و راهنمایی دریغ نکردند، ابراز می دارم.

    از مسوولان محترم مرکز کامپیوتر گروه مهندسی عمران دانشکده فنی که تلاش وافری در جهت ارایه خدمات بهتر به دانشجویان دارند قدردانی می شود.

    همچنین از دیگر کسانی که به هر نوعی به اینجانب در انجام این پایان نامه کمک کرده و در اینجا مجال نام بردن از آنها نیست صمیمانه قدردانی و تشکر می شود.

سوال خود را در مورد این پایان نامه مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها