• تجزیه و تحلیل و بررسی علل تخلفات ساختمانی در شهر یزد و اثرات آن بر تقلیل مقاومت و عدم پایداری سازه ها در برابر نیروهای استاتیکی و دینامیکی

    جزئیات بیشتر پایان نامه
    • تاریخ ارائه: 1380/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1393/09/13
    • تعداد بازدید: 2134
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • زبان: فارسی
     در این پایان نامه تخلفات ساختمانی به ویژه از بعد سازه ای در شهر یزد مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. تخلفات ساختمانی یکی از معضلات اصلی شهرداریها می باشد. عدم رعایت اصول و مقررات ساختمانی می تواند خسارتهای جانی و مالی فراوانی را به همراه داشته باشد.هدف از شناسایی این علل ارائه راهکارهای فنی، منطقی و اصولی به منظور جلوگیری از این خسارتها و تامین ایمنی، سلامت و رفاه عمومی است. در این راستا وضعیت ساختمان سازی در این شهرستان به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته و در مورد زلزله و رفتار ساختمان های آجری در برابر آن و مقاوم سازی آنها در مقابل این پدید طبیعی و تقویت ساختمان های موجود مطالب مبسوطی ایراد گردیده است. همچنین شرحی درباره معرفی انواع سیستمهای حفاظتی جهت ساختمانهای خشتی و گلین بافت قدیمی این شهرستان به منظور کاهش خطرات جانی ساکنین آن در برابر وقوع احتمالی زمین لرزه داده شده است. در باب کنترل ساختمان و انواع تخلفات ساختمانی و علل آن نیز سخن به میان آمده و مسائلی که در این رابطه وجود دارد شناسایی شده و پیشنهاداتی جهت رفع این مشکلات ارائه گردیده است.

    به نظر می رسد علل و عواملی از قبیل علل فنی، اقتصادی، اجتماعی و روانی و مشکلات مهم طراحی و اجرایی در مبادرت اشخاص به تخلفات ساختمانی نقش داشته باشند. پرواضح است که وضع قوانین و مقررات، به خودی خود گرهی از مشکلات موجود در ساختمان سازی کشور نمی گشاید و تا یک سیستم کنترل جدی برای اجرای آن و نظام صحیحی برای ترویج و فراگیر کردن مقررات ساختمانی، استانداردها و کنترل کیفی تولید لوازم و مصالح ساختمانی و توسعه آموزش و آزمون جهت تربیت و تعیین صلاحیت نیروی انسانی شاغل در بخش مهندسی وجود نداشته باشد، صرف وضع مقررات راه به جایی نخواهد برد.

سوال خود را در مورد این پایان نامه مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها