• بررسی تاثیر پهنای یک، دو و سه اینچی بریس counterforce بر میزان دامنه حرکتی فلکسیون و اکستانسیون، درد، قدرت گرفتن و قدرت اکستانسورهای مچ دست در افراد سالم و مبتلا به سندروم تنیس بازان

    جزئیات بیشتر پایان نامه
    • تاریخ ارائه: 1379/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1394/03/12
    • تعداد بازدید: 831
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • زبان: فارسی
     بریس c.f در درمان و توانبخشی تنیس البو از طریق کاهش نیروهای اضافی بر روی منشا عضلات اکستانسور و ایجاد یک منشا عضلانی جدید تاثیر بالینی مفیدی دارد. با این وجود گزارشهای دقیقی در مورد پهنای مناسب آن در دسترس نمی باشد. لذا هدف از این مطالعه بدست آوردن یک پهنای مناسب و بررسی تاثیر پهنای بریس counterforce بر روی مقدار دامنه حرکتی فلکسیون و اکستانسیون مچ، قدرت گرفتن دست، قدرت اکستانسیون مچ و میزان درد بود.

    نوع مطالعه:

    مطالعه به روش شبه تجربی و از نوع repeated measurement انجام شد. در این مطالعه 23 نفر افراد سالم و 18 نفر مبتلا به تنیس البو مورد بررسی قرار گرفتند. روش نمونه گیری از نوع نمونه گیری غیر احتمالی و به روش ساده انجام گردید. دامنه حرکتی فلکسیون و اکستانسیون مچ، قدرت گرفتن دست، قدرت اکستانسیون مچ و میزان درد ابتدا بدون بریس و سپس با بستن بریسهای 1، 2 و 3 اینچی counterforce بصورت تصادفی مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج با استفاده از t مستقل پیش از آزمایش،paired-t test, repeated measures anova مورد بررسی قرار گرفت.

    نتایج:

    1-         بریس c.f با هر سه پهنا باعث کاهش دامنه حرکتی فلکسیون و اکستانسیون مچ در افراد سالم می گردد ولی در افراد مبتلا به تنیس البو تغییر معناداری ایجاد نمی کند.

    2-         بریس 1 اینچی c.f باعث کاهش قدرت گرفتن در افراد سالم می گردد و بریس 2 و 3 اینچی تغییر معنی داری را در این افراد ایجاد نمی نماید. در حالیکه در افراد مبتلا به تنیس البو بریس 2 و 3 اینچی باعث افزایش قدرت گرفتن بدون درد می گردد.

    3-         بریسهای 1، 2 و 3 اینچی باعث کاهش قدرت اکستانسیون مچ دست در افراد سالم می گردد و برعکس در افراد مبتلا به تنیس البو باعث افزایش قدرت بدون درد اکستانسیون می گردند.

    4-         بریس c.f باعث کاهش میزان درد در حین گرفتن می گردد و در این میان پهنای 2 و 3 اینچی تاثیر بیشتری دارد.

سوال خود را در مورد این پایان نامه مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید