• ارزیابی تجربی و تعیین مقاومت نهایی برشی تیرهای بتن آرمه تقویت شده با استفاده از ورق فولادی و ورق مسلح به الیاف (gfrp)

    جزئیات بیشتر پایان نامه
    • تاریخ ارائه: 1381/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1393/09/27
    • تعداد بازدید: 996
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • زبان: فارسی
     جهت بررسی تقویت برشی تیرهای بتن آرمه با استفاده از صفحات فولادی و صفحات gfrp تعداد 12 نمونه آزمایشگاهی طراحی، ساخته و مورد آزمایش قرار گرفت. نمونه های آزمایشگاهی با توجه به نوع ورق های مصرفی در تقویت و ابعاد این ورقه های و نحوه تقویتهای انجام یافته، به 3 گروه a و b و c تقسیم می گردند. در تمامی تیرها از 4 میلگرد نمره 18 بعنوان میلگردهای کششی و 2 میلگرد نمره 8 بعنوان آرماتورهای فشاری و 5 خاموت نمره 8 در فواصل 450 mm استفاده شده است. از یک تیر بعنوان تیر کنترل گروه a و از تیر دیگری بعنوان تیر کنترل گروه c,b استفاده شده است. جهت انجام تقویت های در نظر گرفته شده، بعد از انجام مراحل آماده سازی سطوح صفحات فوق را با استفاده از چسب های اپوکسی به طرق مختلف به نمونه های آزمایشگاهی الحاق می نمایم.

    کلیه تیرهای ساخته شده با تکیه گاه ساده بر روی قاب بارگذاری، قرار داده شده و توسط جک 30 تنی در دو نقطه تحت بار نقطه ای تا مرحله گسیختگی، بارگذاری شده اند. میزان بار وارده- تغییر شکل مرکز تیر و کرنش ها در مراحل مختلف بارگذاری، اندازه گیری و ثبت گردیده است.

    نتایج حاصله نشان می دهد که استفاده از صفحات فولادی و gfrp موجب افزایش قابل توجه ای در ظرفیت برشی تیرها شده و سختی تیرها نیز افزایش می یابند. تعداد لایه های ورقه های gfrp و ابعاد صفحه های تقویتی نیز در میزان افزایش ظرفیت برشی، تاثیرگذار می باشند.

سوال خود را در مورد این پایان نامه مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین ژورنال ها