• مقاوم سازی اعضاء و شکل پذیری تیرهای بتنی تقویت شده با استفاده از پوشش بتن مسلح

    جزئیات بیشتر پایان نامه
    • تاریخ ارائه: 1381/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1393/09/21
    • تعداد بازدید: 925
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • زبان: فارسی
     امروزه شمار قابل توجهی از ساختمانها ویژگیهای مورد نیاز یک سازه برای تحمل نیروهای لرزه ای را دارا نبوده، هدف تامین ایمنی حیات انسان را برآورده نمی سازد.
    در غالب موارد، تقویت در مقایسه با تخریب راه حل مناسبتری به نظر می رسد. در این پایان نامه برای تشخیص راه مناسب، اقتصادی و منطقی به بررسی تقویت توسط پوشش بتنی مسلح پرداخته شده که ضمن بررسی اثر مصالح در ظرفیت باربری به بررسی ظرفیت جذب انرژی تیرها پرداحته شده است.
    جهت مدلسازی تیر از نرم افزارansys 5.4 و برای بتن و میلگرد از المانهای solid65 و link8استفاده شده است. به سبب اینکه همگرایی جواب به علت ازدیاد درجات آزادی با مشکلات متعددی مواجه بوده از المان pipe با سختی خمشی بسیار ناچیز جهت اعمال فرضیه مستوی بودن صفحات پس از خمش استفاده گردیده است. سپس با انجام مطالعات پارامتری با تغییر دادن درصد میلگردهای طولی تقویتی، تنش تسلیم مصالح فولادی، خامت پوشش بتنی و درنهایت درصد خاموت تیر مطالعاتی در روی شکل پذیری و مقاومت نهایی تیرهای بتنی مسلح تقویت شده انجام پذیرفته است. در این پایان نامه نشان داده شده که میلگردهای طولی تقویتی و افزایش مقاومت حد تسلیم، در مقاومت نهایی نقش بسزائی داشته و خاموتها باعث افزایش شکل پذیری بسیار کمی در تیر می شوند که نتایج اثر مصالح مذکور توسط نمودارهایی ارائه گردیده است.

سوال خود را در مورد این پایان نامه مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها